Lukas

Op weg bij wijkgemeente Lukas

Van harte welkom bij wijkgemeente Lukas.

Graag vertellen wij u iets over onszelf, wat ons beweegt en wat onze speerpunten zijn voor de komende jaren.

Over ons zelf en wat ons beweegt

Wij weten dat God onze metgezel of buddy wil zijn op onze weg, bij tegenwind en wind in de rug. Wij vinden dat er niets boven God gaat maar zien tegelijkertijd de kleinste mens in ons midden als een goddelijk schepsel. Geloven is voor ons vallen en weer opstaan, inspanning en overgave, kwetsbaar en sterk zijn, leven na én voor de dood. Wij hebben niets te verbergen, veel te delen, ook al valt het ons soms moeilijk hiervoor woorden te vinden. We willen samen zingen en samen luisteren naar de verhalen en daden van Jezus. De weg die Jezus is gegaan is de weg die ook ons telkens weer doet opstaan, doet bewegen.

Speerpunten 2022-2025

De kerkenraad wil er met de gemeente aan werken om de visie werkelijkheid te laten worden. Daartoe heeft ze samen met de beraadsgroepen en  gemeenteleden drie speerpunten gekozen:

1. Kerk van kringen
  2. Jeugd en jonge gezinnen
  3. Een vierende gemeente zijn

De speerpunten helpen ons als gemeente om dichter bij onze visie te komen en niet de diversiteit te zoeken, maar ons te richten op enkele, voor onze  gemeente, in deze tijd, belangrijke punten die verdieping, aandacht, tijd en geld behoeven. Deze speerpunten vormen van 2022 tot 2025 de hoofdthema’s van ons beleidsplan. Iedere beraadsgroep uit de gemeente zal zich in gaan zetten voor deze speerpunten. De kerkenraad daagt de beraadsgroepen uit én ondersteunt ze bij de opstelling van jaarplannen die realiseerbaar zijn en waarin speerpunten worden benoemd/uitgewerkt.

Van harte welkom op zondag om 10.00 uur in de Bevrijdingskerk.

U kunt ons hier vinden

Klik hier voor het rooster kerkdienten voor de protestantse wijkgemeente Lukas 2e helft 2022