Jeugdwerkgroepen

Hier vind je algemene informatie en contactgegevens van alle jeugdwerkgroepen.

• Oppas/Kom in de Kring
  • Kindernevendienst
  • JOK
  • JIK
  • Catechese

Oppas/Kom in de Kring

OppasGa je nog niet naar de basisschool? Dan kun je elke zondag gezellig komen spelen bij de oppas, terwijl papa en mama naar de kerkdienst gaan. Vanaf circa 10 minuten voor de dienst kun je in de oppasruimte terecht.
Ongeveer één keer in de maand is er tijdens de kerkdienst Kom in de Kring. We zingen het Kom in de Kringlied, kijken wat er in de verrassingsdoos zit, lezen een prentenverhaal en maken iets leuks. We vieren zo onze eigen dienst, je leert leeftijdsgenootjes kennen en maakt kennis met God. En natuurlijk kun je ook lekker spelen.

Eén keer per jaar organiseren we een peuter-kleuterviering voor alle kinderen van 0 t/m 4 jaar en hun familie. We vieren en spelen samen en je ouders kunnen bijpraten met andere papa’s en mama’s.

Meer informatie krijg je bij: Gertrude Koopman

Kindernevendienst

KindernevendienstGa je naar de basisschool, dan kun je tijdens de kerkdienst naar de kindernevendienst. Elke week gaan we voor de schriftlezing de kerk uit, om in twee leeftijdsgroepen naar onze eigen ruimtes te gaan. Tijdens de kindernevendienst lezen we hetzelfde Bijbelverhaal als in de kerk, maar dan zo dat jullie het begrijpen. Daarna praten we over het verhaal en gaan we ermee aan de slag; in de vorm een knutselwerk, door spelletjes, toneel spelen of muziek maken. Na de preek komen we weer terug in de kerk.

Met 40-dagentijd en Advent werken we aan een speciaal project en we maken ook iets speciaals van bijzondere diensten, als de kinderdienst, (Palm-) Pasen, Pinksteren en de overstapdienst.

Meer informatie krijg je bij: Annemarie Wisse

JOK

Ben je tussen de 12 en 15 jaar oud? Dan is JOK er speciaal voor jou. Elke 3e zondag van de maand zijn we tijdens de kerkdienst te vinden in de kelder. Gezelligheid is belangrijk, maar we hebben het ook over dingen die er toe doen.

Have mercy! Dit jaar gaan we aan de slag met het thema diaconaat, een ander woord voor elkaar helpen. Maar wat is helpen? Ben jij wel eens geholpen? Wanneer en waar kun jij helpen? Door naar actuele filmpjes te kijken, spelletjes te doen en er samen over na te denken, proberen we hier antwoorden op te vinden. Maar we gaan ook echt aan de slag! In januari gaan we met z’n allen op excursie naar een diaconale organisatie.

Kortom: we steken onze handen uit de mouwen hebben een hoop lol en leren er ook nog iets van!

Meer informatie krijg je bij: Joost van Zantwijk

JIK

Ben je tussen 16 en 20 jaar en vind je het leuk om eens in de maand op wisselende dagen iets te ondernemen met leeftijdgenoten, sluit je dan aan bij de 16+ groep. Wat we dan gaan doen? Dat bepalen jullie zelf: we maken een jaarprogramma met jullie ideeën en inbreng. Samen eten, paintballen, film kijken of een kerkdienst voorbereiden; zo divers kan het zijn! Wil je meedoen, stuur dan even een mailtje naar onderstaand mailadres, dan wordt je uitgenodigd voor onze eerste activiteit in oktober. En heb je al een wensenlijstje met wat we kunnen doen, dan horen we het graag!

Meer informatie krijg je bij: Jelle Wisse of Niels Hoebe

Catechese

Basiscathechese
Soms ben je wel eens nieuwsgierig, heb je vragen of wil je dingen weten. Over wat er in de kerk gebeurt, waarom we bepaalde dingen doen in de gemeente, maar ook over het geloof zelf. Op deze vragen gaan we in bij de basiscatechese. Ook bereiden we samen een kerkdienst voor.

In het komende seizoen organiseren we voor iedereen uit groep 7 en 8 drie keer vier bijeenkomsten op donderdag van 19.00 uur tot 20.00 uur.

JOK catechese
Vraag je je wel eens af wat de Bijbelverhalen te maken hebben met jouw eigen leven? Hoe je daar iets in kunt vinden waar je wat aan hebt? Bij de JOK-catechese gaan we op zoek naar de link tussen de Bijbelverhalen en jouw leven. Het gaat bijvoorbeeld over ‘Mens-zijn’, ‘Als God worden’ en ‘Beloofd is beloofd’.

In aansluiting op de Basiscatechese is er de JOK-catechese voor jongeren tot en met 15 jaar. Deze catechese wordt gegeven op donderdag van 19.30 tot 20.30 uur, in drie blokken van vier bijeen¬komsten.

Om in te geloven - belijdeniscatechese
“Om in te geloven” is catechese ter voorbereiding op de belijdenis. Maar ook wie (nog) geen belijdenis wil doen of wie al belijdenis heeft gedaan, is welkom. Aan de hand van tien Bijbelse thema’s (trouw, liefde, aandacht, verantwoordelijkheid, geloof, gerechtigheid, solidariteit, volharding, tolerantie en vergeving) wordt gesproken over geloven. In totaal 13 bijeenkomsten waarvan de laatste twee ter voorbereiding zijn op de Pinksterdienst, waarin ook belijdenis kan worden gedaan. Deze gespreksgroep/catechese is ook opgenomen in het aanbod van vorming en toerusting.

Meer informatie krijg je bij: Ds. Erica Hoebe-de Waard, 0317-769023