3 juni 2018

Zondag 3 juni 2018

Collecten: 1 Diaconaat en Apostolaat 2 Kerk en Pastoraat

De ZWO: Colombia, inkomsten voor de zending en plannen voor de toekomst
De afgelopen zes jaar hebben we ons ingezet voor Colombia en ons bezig gehouden met het thema verzoening. Zo hebben we in totaal ruim 27.000 euro kunnen geven aan de verschillende projecten in Colombia. We zijn daar heel dankbaar voor.
De afgelopen pinksterzendingscollecte heeft € 321,20 opgebracht en in de kerkbussen (bestemming GZB) van maart/april was € 256,80 gedoneerd.
De inkomsten voor de andere zendingsdoeleinden zoals de GZB en ook missionaire activiteiten van Kerk in Actie lopen over dezelfde periode zienderogen achteruit en dalen sneller (meer dan 30%) dan we zouden verwachten op basis van de daling van ons ledenaantal. We willen u oproepen om het zendingswerk te blijven ondersteunen in gebed en zo mogelijk ook financieel tijdens de zendingscollectes en de zendingsbusjes bij de uitgang van de kerk. Dat mag ook via de bank: NL06RABO0110138791 inzake zending PGtW.
De ZWO gaat de bakens verzetten dit jaar. In de komende periode zullen  we een nieuw land en thema kiezen. We houden u op de hoogte.
Sander Schot, namens ZWO

Vervolg mantelzorgavond
In het begin van jaar is er een avond over mantelzorg geweest, georganiseerd door de diaconie in samenwerking met het steunpunt mantelzorg Wageningen. Deze avond werd door velen bezocht.
Met de vakantietijd in het vooruitzicht willen we een vervolg geven aan deze avond.
Maandag 25 juni 2018 bent u om 20.00 uur welkom in de kleine kerkzaal van de Bevrijdingskerk.
Het steunpunt mantelzorg zal deze avond weer aanwezig zijn.
Namens de gezamenlijke diaconieën: Joke de Jong-Jansen, e-mail dejongjansen@hetnet.nl, tel. 0317-420167.

Koffie
In de zomermaanden een zaal regelen in de Bevrijdingskerk is wat bewerkelijk.
Maar de hele zomer lang ‘elkaar niet zien’ is toch ook maar sober.
Daarom stellen wij voor elkaar weer in de Serre te gaan ontmoeten.
Voorlopig denken we daarbij aan drie data: 14 juni, 12 juli en 9 augustus, zoals gebruikelijk om 10.00 u.
Eventuele deelname is geheel vrijblijvend, u hoeft u niet aan te melden.
Het koffieteam

Informatiegids en namenlijst
Heeft u wijzigingen voor de informatiegids en namenlijst van de PGtW? Geef deze dan zo spoedig mogelijk door aan Ebrina Smallegange, Van der Waalsstraat 48, T 0317 426385, E mededelingenlukas@gmail.com.