16 december 2018

Zondag 16 december 2018

Collecten: 1 Diaconaat en Apostolaat 2 Kerk en Pastoraat

Bevestigings- en afscheidsdienst voorzitter en scriba AK
De kerkenraden van beide wijkgemeenten hebben ingestemd met het verzoek vanuit de Algemene Kerkenraad om in één kerkdienst, geleid door de wijkpredikanten, de nieuwe voorzitter van de AK, Marcel van Schaik (wijkgemeente Johannes), en de nieuwe scriba van de AK, Carl Jansen (wijkgemeente Lukas), te bevestigen. In deze kerkdienst nemen we tevens afscheid van Greet Blom en Henny Dolstra. Zij treden af als voorzitter en scriba van de AK.
De kerkenraden hebben hierbij het volgende overwogen:
De verantwoordelijkheid van de AK is een bovenwijkse verantwoordelijkheid. Daarom zijn de voorzitter en scriba ‘boventallig’ lid van de AK en vertegenwoordigen ze dus geen wijk. Zij hebben het belang van de gehele Protestantse Gemeente te Wageningen op het oog.
Binnen onze gemeente zijn en blijven we een ‘tweestromenland’, met voor elke wijkgemeente een eigen identiteit en ruimte, zoals ook het beleidsplan aangeeft.
In die verscheidenheid willen we respectvol met elkaar omgaan als wijkgemeentes en met elkaar in gesprek blijven.
Om het bovenstaande te onderstrepen hebben de kerkenraden ingestemd met het verzoek van de AK om niet in aparte wijken deze nieuwe ambtsdragers te bevestigen en afscheid te nemen van de huidige ambtsdragers, maar in één gezamenlijke kerkdienst. Deze kerkdienst valt onder verantwoordelijkheid van de twee wijkkerkenraden en wordt voorbereid met de wijkpredikanten en ambtsdragers. Qua invulling zal zo goed mogelijk rekening gehouden worden met de beide wijken.
U bent op vandaag om 16.00 uur van harte welkom in de Grote Kerk. Om samen God te danken voor de trouwe dienst aan onze gemeente van Greet Blom en Henny Dolstra en om als gemeente God te danken en te vieren dat Marcel van Schaik en Carl Jansen in hun ambt bevestigd worden en Gods zegen over hun werk vragen.
Tijdens deze dienst is er kindernevendienst en oppas.

Kerstnachtdienst
Het thema van de Kerstnachtdienst is 'Hoop in deze wereld'. Het kan zo donker zijn in de wereld om je heen of in je persoonlijke leven. Waar kunnen we ons aan vasthouden, op wie onze hoop vestigen? Tijdens deze kerstnachtdienst zal dit thema in het licht gezet worden. De dienst wordt geleid door dominee H.L.Versluis en muzikale medewerking wordt verleend door christelijk jongerenkoor: ‘Rejoice’ uit Randwijk en kerstcombo Mr. Allegaartje. U bent er toch ook bij? Maandag 24 december om 22.00uur in de Grote Kerk.

Actie voor Bijbels voor christenen in Syrië en Irak
Hierbij vraag ik u en jou het Nederlands Bijbelgenootschap te steunen in hun actie. Ze vroegen mij omdat ik lid ben, om aan vrienden te vragen of zij ook een bijdrage willen geven voor Bijbels voor mensen in Syrië en Irak. Zij hebben door de oorlog daar een gebrek aan Bijbels en hebben hier om gevraagd. Het NBG vertaalt en verspreidt Bijbels. Het gebeurt daar onder moeilijke omstandigheden. Verspreiders van de Bijbels doen dit met grote inzet en soms  gevaar voor eigen leven.
Ik sta vandaag in de voorzaal met brieven hierover en informatie. U kunt de week daarop, zondag 23 december, uw envelop, als u  wil  meedoen, weer bij mij inleveren. Ik stuur dan alle dichte enveloppen op naar het NBG.
Hopelijk tot zondagmorgen!  Mary Jansen

Wijziging banknummer.
Wilt u er aub op letten dat het banknummer voor het overmaken van uw bijdrage voor wat betreft uw kerkelijke bijdrage aan de actie kerkbalans is gewijzigd. We krijgen nog vele betalingen binnen op ons oude banknummer wat vervallen is.
Kijkt  u even in uw administratie of u het banknummer al gewijzigd heeft?
Het nieuwe IBAN nummer voor uw kerkelijke bijdrage is:
NL73 RABO 0373 7318 84 t.n.v. CvK Prot gem. Wageningen.
Hartelijk dank voor uw bijdrage en medewerking!

Mededelingen, voorzien van uw naam en telefoonnummer inleveren bij: Ebrina Smallegange, Van der Waalsstraat 48, T 0317 426385, E mededelingenlukas@gmail.com. Ook wijzigingen in de informatiegids kunt u zo doorgeven. Mededelingen, niet langer dan 150 woorden, sturen vóór donderdag 18.00 uur.