25 november 2018

Zondag 25 november 2018

Collecten: 1 Diaconaat en Apostolaat 2 Kerk en Pastoraat

De Vesper van vandaag staat in het teken van ‘Op weg naar Kerst’.
We bereiden ons zingend en biddend voor op de komst van de Heer: 'Nun komm' der Heiden Heiland'. En zoals dat hoort bij de komst van een Koning, klinkt er vorstelijke muziek van onder andere J.S. Bach. Een blokfluitkwartet, een traverso en het Flentrop-orgel zullen klinken. En we zullen zingen! Bijvoorbeeld Maria's lofzang. Ds. Erica Hoebe is liturg en onze nieuwe cantor-organist Jonathan Kooman verleent voor het eerst zijn medewerking aan een vesper.

Koffieochtend Vredehorst
Op 27 november is er weer een koffieochtend. Natuurlijk is iedereen weer van harte welkom vanaf 10 uur.
Het koffieteam Nel en Wil

Kerstattenties 2018
Het is in onze kerken een goede gewoonte om onze gemeenteleden van 80 jaar en ouder en ook degenen, die chronisch ziek zijn, aan het einde van het jaar een kleine attentie uit te reiken.
De attentie bestaat dit jaar uit wat lekkers, vergezeld van een kerstoverweging. De kerstgroeten worden persoonlijk rondgebracht door gemeenteleden.
Om deze kerstattenties te bekostigen wordt zondag 2 december hiervoor in beide wijkgemeentes gecollecteerd.
Deze collecte wordt van harte bij u aanbevolen.
Voor degenen, die de kerstattenties wegbrengen; u bent van harte welkom op zaterdag 15 december om de kerstattenties op te halen bij de Vredehorst van 10.00 – 11.30 uur. Voor inlichtingen en opgave:
Wout van Deelen (info@woutvandeelen.nl) of bij Tonny van Prooijen (tonnyvanprooijen@hotmail.com).

Ook voor gemeenteleden in Ede, Doorwerth, Heelsum, Oosterbeek, Veenendaal en Wolfheze vragen wij uw hulp om deze kerstgroeten weg te brengen. Aanmelden hiervoor bij Wout van Deelen (info@woutvandeelen.nl) 06-10945504

Aandacht voor Amnesty International in december
Op zondag 9 december zullen enkele mensen van Amnesty International aanwezig zijn in de Bevrijdingskerk om de aandacht te vestigen op het werk van de organisatie. Zij zullen kaarten en kaarsen verkopen en daarnaast aandacht vragen voor de situatie van Atena Daemi uit Iran en Geraldine Chacón uit Venezuela.
Een paar dagen eerder, op donderdag 6 december, kunt u ook uw betrokkenheid tonen bij het werk van Amnesty door brieven te schrijven in het kader van de internationale actie Write for Rights. Er worden op verschillende plekken in de stad schrijfbijeenkomsten gehouden. Van 10.00 uur tot 16.00 uur kan er op de Campus worden geschreven. In de middag zijn we van 14.00 uur tot 17.30 uur aanwezig in de bblthk en vanaf 16.00 uur tot 22.00 uur ook in THUIS aan de Stationsstraat. Dit jaar zullen we actie voeren voor negen vrouwelijke mensenrechtenactivisten van over de hele wereld.

Koffiekring Bevrijdingskerk
Op 13 december vanaf 10 uur zal de laatste koffiekring van 2018 zijn, met een Adventviering. Liturg is Arie Boelhouwer, aan de piano: Wil Lyklema. Liturgieën (ook met groot lettertype) zullen vooraf worden uitgereikt.
Op 17 januari vanaf 12 uur zal er de jaarlijkse stamppotmaaltijd zijn.
Over de overige activiteiten van 2019 krijgt u later nog informatie.
Het koffieteam

Alzheimercafé
Dementie brengt vele wijzigingen met zich mee. Relaties veranderen. Hoe gaan we daarmee om? Christiaan Meyboom van Alzheimer Nederland gaat hierop in tijdens het Alzheimer Café op dinsdag 27 november. Locatie: Het Odensehuis, Hesselink van Suchtelenweg 6b 6703 CT Wageningen. Inloop: 19.00 uur. Programma: 19.30 uur. Einde: 21.30 uur. Aanmelden is niet nodig. Informatie: Tjitske Binkhorst, 0317-35 87 11.

U kunt mededelingen, voorzien van uw naam en telefoonnummer inleveren bij: Ebrina Smallegange, Van der Waalsstraat 48, T 0317 426385, E mededelingenlukas@gmail.com.