2 september 2018

Zondag 2 september 2018

Collecten: 1 Werelddiaconaat/ZWO 2 Kerk en Pastoraat

ZWO collecte vandaag, 2 september: Opleiden van bijbelschoolonderwijzers op de Filippijnen
De collecte is bestemd voor een project van de Alliance of Bible Christian Communities of the Philippines (ABCCOP); de organisatie waar ook Iljo de Keijzer – u wel bekend - voor werkt. Wat is er aan de hand? Op dit moment zijn er vijftien bijbelscholen die onderwijs op afstand aanbieden aan voorgangers in de Filipijnen. Maar dat is onvoldoende. Veel van de voorgangers wonen namelijk op het platteland waar het lastig is om rond te komen. Het ontbreekt ze vaak aan geld om een opleiding of bijbelschool te volgen – noodzakelijke bagage om goed leiding te kunnen geven in hun gemeenten. Om het bijbelonderwijs dichter bij de voorgangers te brengen wil ABCCOP in anderhalf jaar aanvullend 44 bijbelschoolonderwijzers opleiden, die les kunnen geven in elk van de 22 ABCCOP districten. Daarom worden er zeven trainingsweken georganiseerd aan onderwijzers en een goede bibliotheek opgezet in elk van de locaties van waaruit deze onderwijzers gaan werken.
U kunt geven via de collecte of via een bankoverschrijving naar NL85 RABO 036 7009 277 tav Diaconie Prot.Gem.Wageningen ovv Filippijnen ABCCOP.
Namens de ZWO, Sander Schot (06-24942653)

Koffiekring Bevrijdingskerk
De meeste zomeractiviteiten zijn weer voorbij, maar de lekkerste komt nog: woensdag 12 september is de poffer/pannenkoekmaaltijd in Panorama Hoeve, v.a. 12.00 u. Dus niet op 13 september, zoals bij vergissing eerder was vermeld.
Deelname is vrijblijvend, hoeft niet te worden aangemeld, maar is wel voor eigen rekening.
Eventueel vervoer is bespreekbaar met de teamleden.
Vanaf 11 oktober is iedereen, ‘gemeente breed’, weer welkom in de zijzaal van de Bevrijdingskerk voor de koffiekring.
Op 11 oktober zal Teunis van den Brink ons ‘meenemen’ naar ‘onze’ universiteit, waarbij hij zal vertellen over de WUR: hoe is die opgebouwd, wat zijn de taken naast het opleiden van studenten en het begeleiden van promovendi, wat is een promovendus en hoe ziet een promotie er uit.
Teunis werkt in de kassen en zal ons uitleggen wat voor onderzoeken daar worden gedaan, met daaraan gekoppeld de vraag wat zal de toekomst gaan worden?
Vanzelfsprekend beantwoordt Teunis ook vragen over deze onderwerpen.
Het koffieteam

Startweekend 2018
Het thema dit jaar is Horen, Zien en Niet Zwijgen!
Het is een doorlopend thema voor jong en oud.
Op zaterdag 22 september is de Bevrijdingskerk open vanaf 14.00 uur voor de inloop. Om 15.00 uur starten de activiteiten voor de jeugd en de jongeren.
Om 17.00 uur is de inloop voor het avondprogramma. We beginnen met een gezamenlijk diner. De bedoeling is dat u wat meeneemt zodat er op die manier een buffet ontstaat. U kunt ook deelnemen zonder iets mee te nemen. Noteer in beide gevallen uw naam op de intekenlijst in de kleine kerkzaal.
Vanaf 19.30 uur, de start van de avondactiviteit, houden we ons bezig met Lectio Devina. Dit is een manier om biddend de Bijbel te lezen. Dit is een oude traditie, met wortels tot in de vroege kerk.
We gaan aan de slag met de tekst van de zondag.
In de zondagse feestelijke eredienst zullen de tekstgedeeltes die u hebben geraakt worden meegenomen in de verkondiging.
U, jij kan je aanmelden via brink003@xs4all.nl onder vermelding van middag en of avond en het aantal personen, of via de intekenlijst in de kleine kerkzaal.
Graag zien wij u, jou op het Startweekend.
Frank, Tijn en Teunis

Zangvesper
Op 30 september is er weer een zangvesper. Voor deze dienst krijgt u gelegenheid om het lied dat u graag wilt zingen aan te vragen.
Om dit te doen staat er elke zondag een doos in de kleine kerkzaal, waar u een briefje met uw verzoek in kunt doen.

Kunst in de kerk, expositie zomerthema
In juni hebben we iedereen uitgenodigd om een foto te maken met het onderwerp ’bloei’.
We gaan ervan uit dat veel mensen inmiddels een foto met dit thema hebben gemaakt.
Heeft u een dergelijke foto, dan graag laten afdrukken op een formaat van 30 bij 45 cm, dit vanwege de afmetingen van de passe-partouts en lijsten.
U kunt deze, voorzien van uw naam, inleveren bij een van ons. De ingeleverde foto’s worden ingelijst en zijn te bekijken in de Bevrijdingskerk van eind september tot eind november.
Wilt u daarnaast ook een digitale foto, in de hoogste kwaliteit, per mail sturen naar gelskekwikkel@gmail.com. ?
Zowel de afgedrukte als de digitale foto willen we uiterlijk 9 september binnen hebben.
De redactie van Om de Kerk wil een foto gebruiken voor de voorpagina van een nummer. Tevens wordt van deze foto een voorraad groetenkaarten gemaakt, die binnen de gemeente gebruikt kunnen worden door de buurtwerkers.
De foto blijft eigendom van de fotograaf, na afloop van de tentoonstelling kunt u deze weer terug krijgen.
U kunt de afdruk inleveren bij:
Bea de Waard tel. 413261
Gelske Kwikkel tel. 421944
Marijke van der Giessen tel. 426657

Volleybal.
Iedere dinsdag van half 9 tot half 10 wordt er in de sporthal 'De Aanloop' in Noord-West door een groep enthousiastelingen gevolleybald. Gezelligheid, sportiviteit en het hebben van een leuke avond staan tijdens deze avonden hoog in het vaandel. We proberen wel serieus het spel te spelen zodat hieruit ook de voldoening gehaald kan worden.
Momenteel bestaat de groep uit ongeveer tien mannen en vrouwen. Iedereen is van harte welkom om mee te komen doen ook als u het spel nooit gespeeld heeft. We hopen u en jou snel te zien bij het volleybal!
Trudy Freeke bobotrudyfreeke@gmail.com