10 juni 2018

Zondag 10 juni 2018

Collecten: 1 Stichting Come 2 Kerk en Pastoraat

Let op: In de maanden juli en augustus zullen er geen Mededelingen verschijnen.

Brede kerkenraad – in gesprek over het vieren van Heilig Avondmaal
'In Christus is noch west noch oost', maar in onze gemeente zijn er tal van manieren hoe we ons geloof beleven.
Afgelopen dinsdag kwamen de kerkenraden Lukas en Johannes bijeen om over het vieren van de Heilig Avondmaal in gesprek te gaan met elkaar.
We deelde onze persoonlijke beleving en gingen in gesprek over wat gemeenteleden meer nodig hebben met de betrokkenheid bij het Heilig Avondmaal
Het was inspirerend, verbindend en leerzaam. We hebben elkaar hierin beter leren kennen.
Zo gaan we samen bouwen aan vertrouwen.

Opvolging voorzitter Algemene Kerkenraad
Het is al geruime tijd bekend dat er gezocht moest worden naar een nieuwe voorzitter van de Algemene Kerkenraad (AK), als opvolger van Greet Blom, die deze rol acht jaar met volle inzet heeft vervuld.
Het moderamen van de AK is zeer verheugd en dankbaar dat nu meegedeeld kan worden dat dhr. J.A.M. (Marcel) van Schaik – lid van wijkgemeente Johannes – positief heeft gereageerd op het verzoek van de AK om de functie van voorzitter op zich te willen nemen.
De AK moet op 19 juni de benoeming nog formeel bekrachtigen, maar we willen dit goede bericht nu al graag met de gemeente delen.
Als er geen bezwaren worden ingediend zal de overdracht van het voorzitterschap plaatsvinden op 18 september.
Henny Dolstra, scriba AK

Kunt u zo nu en dan wat hulp gebruiken?
Binnen onze gemeente zijn een aantal gemeenteleden, die graag willen helpen bij de schoonmaak van uw huis, het onderhoud van uw tuin en de mogelijkheid om te schilderen is ook aanwezig.
Als u werk voor hen hebt, kunt u dit melden bij Joke de Jong, tel. 0317-420167, e-mail: dejongjansen@hetnet.nl

Groene kerkenroute zaterdag 23 juni 2018
De diaconie doet mee aan de eerste groene kerkenroute van Tear en Kerk in Actie.
Vanaf station Ede-Wageningen is er een uitgezette route door Bennekom, Wageningen en Renkum.
Aanmelden kan via www.groenekerken.nl/groenekerkenroute.
Hier vindt u meer informatie over de groene kerkendag en de andere routes, die landelijk zijn uitgezet.
Bezoekers kunnen ook op eigen houtje de kerken bezoeken. U heeft van 10.00 – 17.00 uur gelegenheid binnen te kijken bij Markt 17, de Arboretum Kerk, de Gereformeerde Kerk in Renkum en de Katholieke Kerk in Bennekom. Bij elke locatie wordt verteld wat aan duurzaamheid wordt gedaan wordt . Ook kunnen de deelnemers wat drinken met iets erbij.
Met de GroeneKerkenactie stimuleren Tear en Kerk in Actie dat kerken duurzamer en groener worden en dat die kerken – van beginner tot duurzame expert – elkaar vinden en aanmoedigen. De actie richt zich op alle geloofsgemeenschappen die actief aan de slag willen met duurzaamheid, sociale rechtvaardigheid en het vergroenen van de eigen gemeenschap.
U bent van harte welkom om mee te fietsen en binnen te kijken.
Wij kunnen in Wageningen nog hulp gebruiken bij de bemensing van de dag. Heeft u een of meerdere uurtjes over dan kunt u dit melden bij Gertjan Budding, e-mail: gertjanbudding@gmail.com, tel. (0488) 49 15 59 of Joke de Jong, e-mail: dejongjansen@hetnet.nl,  tel. (0317) 42 01 67