27 mei 2018

Zondag 27 mei 2018

Collecten: 1 Vakantiegeld delen 2 Kerk en Pastoraat

Vesper
Vandaag, zondag Trinitatis, is er om 16.30u weer een Vesper in de Grote Kerk.
De titel van deze Vesper is "Alles in drieën". We vieren vandaag het feest van de Heilige Drie-eenheid, ook wel Drievuldigheidszondag genoemd.
Muzikale medewerking wordt verleend door een blokfluittrio, organist is Dik Sipma, voorganger is ds. Nico Sjoer.

Koffieochtend
Op 29 mei is er weer een koffieochtend en natuurlijk is iedereen van harte welkom voor koffie, thee en een praatje.
Om 10 uur zijn wij er weer.
Het koffieteam Nel en Wil

Gemeentereis Erfurt
Tot 1 mei 2018 konden gemeenteleden zich opgeven om volgend jaar mee te gaan naar Erfurt.
Op dit moment hebben we 54 deelnemers. De leeftijd ligt tussen 92 en 1 jaar.
Er is nog een zespersoons kamer vrij, voor een gezin of voor deelnemers die het niet erg vinden om met andere mensen op een kamer te slapen. De kamer heeft een douche en toilet. Er is een heel interessant en leuk programma samengesteld. Voor elk wat wils. Dit programma kunt u vinden op de website van de kerk. Laat deze kans niet schieten en meld je aan.
Voor informatie en opgave kunt u terecht bij Erica Hoebe, Jetje van Tilborg en Joke de Jong.

Het Johanneskoor
Dit jaar bestaat het Wageningse Johanneskoor vijfentwintig jaar. Het zilveren jubileum wordt binnenkort gevierd: op zaterdagavond 9 juni is er een feestelijk concert in de Arboretumkerk met als thema: “Om leven dat doorgaat”. Daarin geeft het koor via vijftien zorgvuldig uitgekozen liederen een overzicht van wat het goed kan: getoonzette gedichten vertolken, die aansluiten bij een gevoel of een tekst, vaak ontleend aan de Bijbel.
Kaarten voor het concert kunt u na afloop van deze dienst kopen of bestellen. Bij de koffiehoek staan koorleden met een tafel waar u kaarten direct kunt afnemen of bestellen.

Expositie papier-sierknippen
Vanaf 23 mei exposeert Riet van Dreven uit Wageningen haar sierknipsels in de Bevrijdingskerk.
Sierknippen is een bijzondere hobby die mw. Van Dreven al ruim 20 jaar beoefent. Met een klein schaartje knipt zij voorstellingen uit zwart of gekleurd papier. De knipsels worden vervolgens op kaarten, schilderijen of boekenleggers geplakt. Maar ook kaarsen en zelfs eieren kunnen worden versierd met een papieren knipsel.
De eerste papierknipsels werden in de vijfde eeuw in China en Japan gemaakt. In Nederland werden voor het eerst in de 17de eeuw voorstellingen uit papier geknipt. Knipsels met Bijbelse voorstellingen zijn rond 1770 ontdekt in Groningen. Aanvankelijk was de kunst een aangenaam tijdverdrijf voor de hogere kringen. Later werd het knippen beroepsmatig beoefend door rondtrekkende “broodknippers”. Zij maakten portretten in silhouetvorm of legden al knippend actuele gebeurtenissen vast. Voor hen was knippen meer dan een leuke hobby.
Riet van Dreven, Javastraat 16, 6707  EC Wageningen. Tel 0317 427326