6 mei 2018

Zondag 6 mei 2018

Collecten: 1 Jeugdwerk 2 Kerk en Pastoraat

Zang-Vesper
Vanaf vandaag staat er weer een doos in de kerk, waarin u gedurende de zomer een briefje kunt doen met het nummer of de titel van het lied, dat u graag zou willen zingen in de Zang-Vesper in de Grote Kerk op 30 september.

Vrouwenavond
Na het succes in 2017 organiseren we opnieuw een vrouwenavond. Deze is op maandag 7 mei van 20.00 – 22.00 uur in de Bevrijdingskerk. Een ontzettend gezellige en inspirerende avond! De vorige keer waren er 80(!) vrouwen, van twintigers tot negentigers. Ben je er (weer) bij?!
We gaan samen zingen, praten, lachen, luisteren naar zang en muziek en doen een activiteit. Kortom een fijne avond om elkaar te ontmoeten. Natuurlijk mag iedereen weer een vriendin, buurvrouw of zus meebrengen, graag zelfs. Alle vrouwen zijn welkom.
De deur is om 19.30 uur open en koffie en thee staan klaar.
We hopen u en jou te zien!  Netta, Annelies, Trudy, Marijke, Gettie en Erica

ZWO collecte 13 mei: nog één keer voor Colombia
Wie door de sloppenwijken van Bogotá in Colombia loopt, ziet talloze kinderen werken op de markt of in de vuilnis. Ze doen zwaar en gevaarlijk werk, maken lange dagen en hebben te maken met veel geweld. School komt vaak op de laatste plaats. De bevlogen medewerkers van FPT (Stichting Kleine Arbeider) zoeken naar alternatieven voor werk, zodat kinderen veilig zijn en niet te zwaar werk hoeven te doen. Stichting Kleine arbeider/FPT is één van de projecten die wij gesteund hebben in Colombia als Protestantse Gemeente te Wageningen.
U kunt geven via de collecte op 13 mei of via een bankoverschrijving naar NL85 RABO 036 7009 277 tav Diaconie Prot.Gem.Wageningen ovv Colombia.

Koffie-kring Bevrijdingskerk
Op woensdag 16 mei staat het ‘voorjaars dagje uit’ gepland. Het reisdoel is dan het ‘Oude ambachten- en Speelgoed Museum’ in Terschuur, met stands met vroegere ambachten, winkeltjes en oude beroepen.
De eigen bijdrage bedraagt € 25,- inclusief de ontvangst-koffie ++, de lunch en zo mogelijk een toeristische terugreis.
De bus komt om 9.30u, we vertrekken om 9.45u en we hopen omstreeks 16.00u terug te zijn.
Opgave vooraf is wel nodig. Dat kan per telefoon bij de teamleden: Anneke van Norel (410355), Diny Hoekman (415871), Wil Westeneng (410612) en Bas Leeuwenburgh (411403).
Het koffieteam

Bezoek expositie ‘Magische Miniaturen’
Op zaterdag 26 mei organiseert de PGtW voor alle gemeenteleden van Johannes en Lukas een  bezoek per bus aan de expositie ‘Magische Miniaturen’ in het Catharijneconvent in Utrecht.
Het zijn middeleeuwse miniaturen. Slechts zelden zijn zoveel bijzondere manuscripten bij elkaar getoond.
Programma:
Bus aanwezig om 10:00 uur op het Dreijenplein (voormalig WUR-terrein)
10:15                           vertrek
11:45                           aankomst
12:00 -13:00                 lunch
13:00 -14:00                 Inleiding
15:00 -16:00                 op eigen gelegenheid de expositie bekijken
16:00                           vertrek naar Wageningen
Opgave en info: vóór 12 mei bij Henk Schouwink, 411542 of hschouwink@kpnplanet.nl
Deze excursie wordt, mede in het kader van ‘gemeenteopbouw’, mogelijk gemaakt door een bijdrage van het Stimuleringsfonds, waardoor de kosten tot € 5,- p.p. beperkt blijven. Graag vooraf overmaken op NL17 ABNA 0502 2739 17 Prot. Gem. Wag. inz. Stimuleringsfonds, onder vermelding ’Excursie Catharijneconvent’ en uw naam.
Hebt u een museumjaarkaart? Neem deze aub mee op 26 mei.

U kunt mededelingen, voorzien van uw naam en telefoonnummer inleveren bij: Ebrina Smallegange, Van der Waalsstraat 48, T 0317 426385, E mededelingenlukas@gmail.com. Ook wijzigingen in de informatiegids kunt u zo doorgeven. Mededelingen, niet langer dan 150 woorden, sturen vóór donderdag 18.00 uur.