29 april 2018

Zondag 29 april 2018

Collecten: 1 Diaconaat en Apostolaat  2 Kerk en Pastoraat

Vandaag, zondag Cantate, is er 's middags om 16.30 weer een Vesper in de Grote Kerk.
Deze Vesper staat in het teken van deze zondag van zangers, dichters en speellieden.
Er zal dan ook een cantate worden uitgevoerd van Georg Philipp Telemann.
Heerlijk om naar te luisteren, maar zelf zullen we ook naar hartenlust zingen.
Een Vesper om naar uit te kijken!

Gemeentecontact Erfurt – Wageningen
Komend weekeinde is een groep gemeenteleden te gast bij onze partnergemeente in Erfurt.
We zullen met elkaar spreken over het thema “Functioneert de kerk ook zonder God?”
Binnen onze kerken zijn we druk met allerlei werkzaamheden binnen allerlei gremia.
Vergeten we bij al die drukke, veelal vrijwillige, werkzaamheden niet te spreken over het woord van God en passen we ons niet te veel aan aan een geseculariseerde samenleving?
In beide gemeenten is dit onderwerp voorbereid en we zien uit naar de bespreking hiervan.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Joke de Jong-Jansen, dejongjansen@hetnet.nl, 0317-420167.

Wageningse Stille Tocht
Moment van gedenken, op vrijdagavond 4 mei.
Traditiegetrouw is er op de avond van Dodenherdenking een korte meditatieve viering, verzorgd door de gezamenlijke Wageningse kerken in de Grote Kerk op de Markt, van 18.30 tot 19.00 uur (let op: het aanvangstijdstip is een kwartier vervroegd!!)
Het nationale 4-mei-thema 'Geef vrijheid door' staat centraal. Er zijn enkele lezingen naast stilte, gebed, muziek en samenzang.
Voorganger is ds. Karel Smouter, voorganger bij de Nederlands Gereformeerde Kerk.
Na de viering kan iedereen zich aansluiten bij de Stille Tocht, die vertrekt vanaf de Bergstraat, de kerk passeert en via het joodse monument op de Walstraat leidt naar het 40-45 gedenkteken aan de Costerweg, voor de twee minuten stilte.
Als u daar bloemen wilt leggen wordt u verzocht ze mee te nemen naar de kerk.

Vrouwenavond
Na het succes in 2017 organiseren we opnieuw een vrouwenavond. Deze is op maandag 7 mei van 20.00 – 22.00 uur in de Bevrijdingskerk. Een ontzettend gezellige en inspirerende avond! De vorige keer waren er 80(!) vrouwen, van twintigers tot negentigers. Ben je er (weer) bij?!
We gaan samen zingen, praten, lachen, luisteren naar zang en muziek en doen een activiteit. Kortom een fijne avond om elkaar te ontmoeten. Natuurlijk mag iedereen weer een vriendin, buurvrouw of zus meebrengen, graag zelfs. Alle vrouwen zijn welkom.
De deur is om 19.30 uur open en koffie en thee staan klaar.
We hopen u en jou te zien!  Netta, Annelies, Trudy, Marijke, Gettie en Erica

Koffie-kring Bevrijdingskerk
Op woensdag 16 mei staat het ‘voorjaars dagje uit’ gepland. Het reisdoel is dan het ‘Oude ambachten- en Speelgoed Museum’ in Terschuur, met stands met vroegere ambachten, winkeltjes en oude beroepen.
De eigen bijdrage bedraagt € 25,- inclusief de ontvangst-koffie ++, de lunch en zo mogelijk een toeristische terugreis.
De bus komt om 9.30u, we vertrekken om 9.45u en we hopen omstreeks 16.00u terug te zijn.
Opgave vooraf is wel nodig. Dat kan per telefoon bij de teamleden: Anneke van Norel (410355), Diny Hoekman (415871), Wil Westeneng (410612) en Bas Leeuwenburgh (411403).
Het koffieteam

Bezoek expositie ‘Magische Miniaturen’
Op zaterdag 26 mei organiseert de PGtW voor alle gemeenteleden van Johannes en Lukas een  bezoek per bus aan de expositie ‘Magische Miniaturen’ in het Catharijneconvent in Utrecht.
Het zijn middeleeuwse miniaturen. Slechts zelden zijn zoveel bijzondere manuscripten bij elkaar getoond.
Programma:
Bus aanwezig om 10:00 uur op het  Dreijenplein (voormalig WUR-terrein)
10:15                                vertrek
11:45                                aankomst
12:00 -13:00                     lunch
13:00 -14:00                     Inleiding
15:00 -16:00                     op eigen gelegenheid de expositie bekijken
16:00                                vertrek naar Wageningen
Opgave en info: vóór 12 mei bij Henk Schouwink, 411542 of hschouwink@kpnplanet.nl
Deze excursie wordt, mede in het kader van ‘gemeenteopbouw’, mogelijk gemaakt door een bijdrage van het Stimuleringsfonds, waardoor de kosten tot € 5,- p.p. beperkt blijven, graag van te voren overmaken op NL17 ABNA 0502 2739 17 Prot. Gem. Wag. inz. Stimuleringsfonds, onder vermelding ’Excursie Catharijneconvent’ en uw naam.
Hebt u een museumjaarkaart? Neem deze aub mee op 26 mei.