25 februari 2018

Zondag  25 februari 2018

Collecten: 1 Diaconaat en Apostolaat  2 Kerk en Pastoraat

Vandaag is er om 16.30 uur in de Grote Kerk weer een Vesper.
De titel van deze Vesper is "Stilte". Het wordt een Vesper waarin motieven van de Veertigdagentijd, de periode van bezinning en toeleven naar Goede Vrijdag en Pasen, terugkomen.
De naam van deze zondag is "Reminiscere", wat betekent: Gedenk uw barmhartigheden.
In deze Vesper zullen wij tijdens momenten van stilte, teksten en muziek hierover nadenken.

Koffieochtend Vredehorst
Op 27 februari is er weer een koffieochtend. Kom gezellig langs voor koffie, thee en een praatje.
Om 10 uur zijn wij er weer
Het koffieteam

Alzheimercafé
Als iemand die dementerend is thuis woont, vergt dat veel van de omgeving. Verschillende professionals dienen zich daarbij tegelijkertijd aan. Bij het volgende Alzheimercafé op dinsdag 27 februari komt dit in beeld in een korte film over Mw. Bogers. Na de film gaat Heleen Drijver, de nieuwe gespreksleider van het Alzheimercafé Wageningen, in gesprek om ervaringen, tips en dilemma's uit te wisselen over thuis wonen met dementie. Vanaf februari is er een nieuwe locatie voor het Alzheimer Café Wageningen maar met de bekende gezichten van de gastvrouwen! De locatie is vanaf nu: Odensehuis, Hesselink van Suchtelenweg 6b  6703 CT Wageningen. Inloop: 19.00 uur Programma: 19.30 uur. Einde: 21.30 uur. Aanmelden is niet nodig. Informatie: Tjitske Brinkhorst of Louisa Bosker 0317 35 87 11.

Donderdag koffieochtend
Op 8 maart is er tijdens de koffieochtend een presentatie over de Ethiopisch Orthodoxe Kerk door dhr. Kwikkel.
De Ethiopisch Orthodoxe Kerk is de tweede oudste christelijke staatsgodsdienst, na Armenië.
Vanaf de jaren vijftig is deze kerk zelfstandig onder de naam Ethiopisch Orthodoxe Tewahedo kerk.
De kerk bleef lang geïsoleerd met eigen liturgie en architectuur en staat onder gezag van Koptische patriarch van Alexandrië.
De presentatie zal bestaan uit uitleg over het ontstaan van de kerk, vooral het vertonen van foto’s van veel van de unieke rotskerken in Noord Ethiopië (Lalibela, Tigray) en een gedeelte van de beroemde obelisken van Aksum.
Het jaarlijkse voorjaarsuitje, tot nog toe in april, is doorgeschoven naar 16 mei. Wellicht is er dan een wat betere temperatuur en een groenere natuur. Wij zijn in gesprek met het ‘Oude ambachten- en speelgoedmuseum’ in Terschuur.
Daardoor is 12 april vrijgekomen, invulling voor die dag is nog in voorbereiding.
Het koffieteam

Cursus conflict en polarisatie
Op maandag 5 maart start de cursus Conflict en Polarisatie, die georganiseerd wordt vanuit Vorming & Toerusting. Deze cursus is inmiddels al helemaal volgeboekt en het is dus niet meer mogelijk je op te geven of spontaan langs te komen. Vanwege de grote interesse zal de cursus volgend seizoen opnieuw worden georganiseerd.