14 januari 2018

Zondag 14 januari  2017

Collecten: 1 Diaconaat en Apostolaat 2 Pastoraat

Donderdag ‘koffie’ ochtend
Op 18 januari staat niet de koffie centraal tijdens de koffieochtend, maar een hapje en een drankje. Het ‘hapje’ zal zijn de (in januari) gebruikelijke stamppotmaaltijd. Het ‘drankje’ bestaat uit een lekker toetje daarna. Plaats en tijd: in de kerk-zijzaal om 12.00u , eigen bijdrage  € 10,-. Aanmelden bij: Anneke van Norel  (410355),  Diny Hoekman (415871), Wil Westeneng (410612) of Bas Leeuwenburgh (411403). Vanaf februari volgen weer de ‘normale’ bijeenkomsten om 10.00 u met een thema.
Op 8 februari staat gepland een foto-presentatie met toelichting door Willy en Arie de Keijzer over hun fietstocht door Oost-Spanje. Het koffieteam

Week van Gebed & Interkerkelijk dienst 21 januari
Van 21 tot en met 28 januari 2018 is de jaarlijkse Week van Gebed. Gedurende die week bidden Christenen samen in heel de wereld. In Nederland wordt dit georganiseerd door Missie Nederland en de Raad van Kerken. Ook in Wageningen worden er allerlei activiteiten georganiseerd. Dat gebeurt door de plaatselijke kerken die samenwerken in KerkNet Wageningen www.kerknetwageningen.nl.
Net als vorig jaar start de Week van Gebed met een interkerkelijke dienst in de Grote Kerk. Deze is op 21 januari om 15:00u. De dienst wordt geleid door Ds. Farai Maphosa van Amazing Grace Parish en Nico Sjoer van de PKN wijkgemeente Lucas (Bevrijdingskerk). Het is een dienst met een brede oecumene: er doen tien kerken mee, van GKV tot Vrijzinning en van RK tot Vineyard. De dienst is tweetalig, omdat Wageningen veel buitenlandse Christenen telt. Na de dienst is er gelegenheid elkaar te ontmoeten met thee en koffie.
Voor kinderen is er een speciaal kinderprogramma in de raadszaal van het Stadhuis, verzorgd door Marieke Sleurink van kindertheater Je bent een Parel https://www.jebenteenparel.nl/. Vriendjes en vriendinnetjes mogen gratis mee.
In de week na de dienst zijn er dagelijks gebedsbijeenkomsten op verschillende locaties, verzorgd door verschillende kerken. Op woensdag start bovendien de Alpha Cursus, voor iedereen die meer wil weten van het Christelijk geloof. Zie http://wageningen.ngk.nl/over/alpha/. We zien uit naar een inspirerende week!
Voor de meest actuele informatie: zie https://kerknetwageningen.nl/.

Alzheimercafé
Mantelzorg bij dementie vraagt veel van je. In de video 'Dilemma bij dementie: Overeind  blijven in moeilijke tijden' vertellen mantelzorgers hoe zij met de zorg van hun naaste in deze situatie omgaan. Hoe geven zij hun grenzen aan en wat deden ze toen de zorg hen teveel werd? Daar gaat Janny van Heumen, sociaal werker Ede-dorpen Malkander, op in, op dinsdag 23 januari tijdens het Alzheimer Café. Locatie: De Buurtse Bocht, Buurtseweg 3, 6707 EZ  Wageningen. Inloop: 19.00 uur, programma: 19.30 uur, einde: 21.30 uur. Aanmelden is niet nodig. Informatie: Marjoke van Gelder (468818  of  06 230 316 48)

Bezinningsbijeenkomst 'Kwetsbaar bestaan' in Markt 17
Het bestuur van Wageningen Diaconaal Centrum Markt 17 organiseert op donderdag 25 januari een bezinningsbijeenkomst rond het thema 'Kwetsbaar bestaan: hoe gaan wij om met kwetsbaarheid?’. De avond is bedoeld voor direct betrokkenen bij Markt 17, de deelnemende Wageningse kerken en andere geïnteresseerden.  De directe aanleiding vormt het verschijnen van het boekje ‘Kwetsbaar bestaan’, geschreven door Hans Pasveer. U bent van harte welkom in Markt 17. De avond begint om 19.45 uur. Nadat het bestuur ieder welkom heeft geheten geeft de coördinator van Markt 17, Jaap de Graaff, een korte toelichting op het thema in samenhang met de praktijk van het inloopcentrum. Hans Pasveer leidt de thematiek verder in vanuit zijn boek. Hij is theoloog en was ook een periode gastheer in Markt 17. De gehele avond staat in het teken van een gezamenlijke bezinning. Aanmelden vóór 23 januari via: j.s.degraaff@gmail.com / sms: 06-18587206).