7 januari 2018

Collecten: 1 Jeugdwerk 2 Pastoraat

Week van Gebed & Interkerkelijk dienst 21 januari
Albert Willemsen
Van 21 tot en met 28 januari 2018 is de jaarlijkse Week van Gebed. Gedurende die week bidden Christenen samen in heel de wereld. In Nederland wordt dit georganiseerd door Missie Nederland en de Raad van Kerken. Ook in Wageningen worden er allerlei activiteiten georganiseerd. Dat gebeurt door de plaatselijke kerken die samenwerken in KerkNet Wageningen www.kerknetwageningen.nl.
Net als vorig jaar start de Week van Gebed met een interkerkelijke dienst in de Grote Kerk. Deze is op 21 januari om 15:00u. De dienst wordt geleid door Ds. Farai Maphosa van Amazing Grace Parish en Nico Sjoer van de PKN wijkgemeente Lucas (Bevrijdingskerk). Het is een dienst met een brede oecumene: er doen tien kerken mee, van GKV tot Vrijzinning en van RK tot Vineyard. De dienst is tweetalig, omdat Wageningen veel buitenlandse Christenen telt. Na de dienst is er gelegenheid elkaar te ontmoeten met thee en koffie.
Voor de kinderen van de basisschoolleeftijd is er een speciaal kinderprogramma. Het wordt verzorgd door Marieke Sleurink van kindertheater “Je bent een Parel”  https://www.jebenteenparel.nl/. Vriendjes en vriendinnetjes mogen mee en uiteraard is het gratis. Vorig jaar was het kinderprogramma nog in de Hof van Wageningen, maar nu kunnen we terecht in de raadszaal van het Stadhuis.
In de week na de dienst zijn er dagelijks gebedsbijeenkomsten op verschillende locaties, verzorgd door verschillende kerken. Op woensdag start bovendien de Alpha Cursus, voor iedereen die meer wil weten van het Christelijk geloof. Zie http://wageningen.ngk.nl/over/alpha/. We zien uit naar een inspirerende week!
Voor de meest actuele informatie: zie https://kerknetwageningen.nl/.

Donderdag ‘koffie’ ochtend
Op 18 januari staat niet de koffie centraal tijdens de koffieochtendl, maar een hapje en een drankje. Het ‘hapje’ zal zijn de (in januari) gebruikelijke stamppotmaaltijd. Het ‘drankje’ bestaat uit een sapje met een knabbeltje daarna. Plaats en tijd: in de kerk-zijzaal om 12.00u , eigen bijdrage  €10,-. Aanmelden bij: Anneke van Norel  (410355),  Diny Hoekman  (415871), Wil Westeneng (410612) of Bas Leeuwenburgh (411403). Vanaf februari volgen weer de ‘normale’ bijeenkomsten om 10.00 u met een thema.
Op 8 feb. staat gepland een foto-presentatie met toelichting door Willy en Arie de Keijzer over hun fietstocht door Oost-Spanje. Het koffieteam