17 december 2017

Zondag 17 december  2017

Collecten: 1 Diaconaat en Apostolaat 2 Pastoraat

Symbolische bloemschikking derde Advent 2017
Het visioen van Jesaja 35 over de woestijn die zal bloeien en waar water zal stromen.
Dé plek waar de mens in zijn zoektocht naar Het Leven tot zijn bestemming komt.
Deze bloei, in de steppe in dit waterloos gebied, wordt een belofte van leven, een belofte van toekomst. Gesymboliseerd door twee “bloeiende” planten: De roos van Jericho, een uitgedroogde “varen”plant, lijkt dood. Door de wind meegevoerd aangekomen op een plek met water, “bloeit” deze weer groen op. De kerstroos bloeit met witte bloemen in de “doodse” winter.

Vorming en Toerusting
De komende maanden zullen we vanuit V&T verschillende activiteiten organiseren die we onder uw aandacht willen brengen.
Erica Hoebe zal drie avonden in gesprek gaan over grote woorden als genade, verzoening, gerechtigheid, vernieuwing en barmhartigheid  (vanaf 8 januari).
Nico Sjoer zal twee avonden besteden aan de roman: Knielen op een bed violen. Op 10 januari wordt de film vertoond en op 17 januari geeft Nico een lezing en kan hierover uitgebreid gesproken worden.
Meer informatie over deze en andere activiteiten kunt u vinden in het V&T programma boekje. Indien u zich nog niet heeft opgegeven, verzoeken wij u om dat zo spoedig mogelijk te doen. Dit kan via de website, via ventwag@gmail.com of bij de contactpersoon zoals vermeld in het V&T programmaboekje.

Maak jij de beste kerkfoto van het jaar?
Nationale fotowedstrijd 2018, Jouw kerk in beeld.
Houd je van fotografie en van de kerk? Dan is de Nationale fotowedstrijd 2018 ‘Jouw kerk in beeld’ van Actie Kerkbalans net iets voor jou. Stuur je mooiste foto in, die uitbeeldt wat de kerk voor jou betekent. Wie weet win jij de Kerkblik-award en een workshop fotografie van topfotograaf Ramon Mangold!
Zie voor meer informatie de website: http://pg-wageningen.protestantsekerk.net/
Inzenden kan tot en met 22 december 2017.

Festival of Lessons and Carols.
Op de vierde Adventszondag, 24 december, zal er weer een Festival of Lessons and Carols zijn in de Grote Kerk op de Markt. De negen lezingen (Lessons) worden verzorgd door vier gemeenteleden, afgewisseld door samenzang en koorzang (Carols) door het Torenkamerkoor, onder leiding van Elly Meijer- Klein. Liturg is ds. Erica Hoebe, het orgel wordt bespeeld door Erik van der Heijden.
Als u bepaalde wensen hebt ten aanzien van een zitplaats is het aan te raden om al om 16.00 uur te komen, dan gaat de deur open. Aanvang: 16.30 uur, zondagmiddag 24 december. Bij de uitgang is er een collecte. Meer informatie vindt u in het decembernummer van ‘OM DE KERK’
Allen hartelijk welkom.

Dank
Van buurtwerkster Wil Krol ontvingen we  een anonieme gift van € 50,- voor de wijkkas en bij een van de huisbezoeken ontvingen we € 10,- voor het bloemenfonds. Alle gevers: hartelijk dank, fijn dat ook via deze weg mensen meewerken aan het opbouwen van de gemeente!