26 november 2017

Zondag 26 november 2017

Collecten: 1 Diaconaat en Apostolaat 2 Pastoraat

Symbolische bloemschikking
Voor de bloemschikking voor deze Gedachteniszondag is gekozen voor de tegenstellingen: dood – leven, zwart – wit en donker – licht.
In een met zwart vilt beklede container is een schikking gemaakt met dode bemoste takken en stronken. Hierin staan zwarte bessentrossen van de Hedera, symbolen voor dood en donker.
De zeven witte rozen staan symbool voor licht en leven. Zeven is het getal in de bijbel voor volheid.

Koffieochtend Vredehorst
Op de koffieochtend van 28 november gaan we een sinterklaasspel doen.
Daarom vragen wij iedereen in zijn kasten te kijken naar iets wat niet meer wordt gebruikt. Pak een of twee dingen die je kan missen in en breng die mee. Om 10 uur beginnen wij en iedereen is van harte welkom.
Het koffieteam Nel en Wil

Amnesty International
Op zondagochtend 3 december zullen enkele mensen van Amnesty International aanwezig zijn bij de viering in de Bevrijdingskerk. Zij verkopen vooraf en na afloop van de viering kaarten en kaarsen. Daarnaast zullen ze aandacht vragen voor de cases van Taner Kılıç in Turkije en Ni Yulan uit China. Taner Kılıç is voorzitter van Amnesty International in Turkije. Hij komt op vreedzame manier op voor naleving van de mensenrechten in zijn land, maar werd in juni gearresteerd en wordt beschuldigd van het lidmaatschap van een gewapende terroristische organisatie.
Ni Yulan komt op voor mensen die in China uit hun huis worden gezet. Ze heeft verschillende malen gevangen gezeten en is daarbij gemarteld waardoor ze gehandicapt is geraakt. Wanneer ze vrij is wordt ze voortdurend lastig gevallen. U kunt een petitie ondertekenen waar u aandringt op de vrijlating van Taner Kılıç en een rechtvaardige behandeling van Ni Yulan.

In de middag van zondag 10 december kunt u trouwens ook actief zijn voor Amnesty International. In het kader van de jaarlijkse schrijfmarathon op de Dag voor de rechten van de Mens kunt u kaarten en brieven schrijven in het stadhuis, de bblthk, thuis en in het inloopcentrum Markt 17.
Meer informatie over het werk van Amnesty in Wageningen is te verkrijgen via Wim te Winkel (06-13693138 wim.te.winkel@planet.nl)

Kerstgroetenactie 2017.
Nu het jaar weer zijn einde nadert is het mooi om te zien dat de diaconie en de kerstgroetcommissie weer in actie zijn gekomen voor de jaarlijkse kerstgroeten: een kleine attentie met een meditatie aangereikt aan gemeenteleden van 80 jaar en ouder en langdurig zieken binnen de wijkgemeenten Lukas en Johannes.
Een prachtig stukje verbondenheid tussen gemeenteleden die elke zondag naar de kerk kunnen, met broeders en zusters voor wie dit niet meer zo vanzelfsprekend is. De laatste doelgroep is bekend, voor de eerste doen wij een oproep mee te werken aan dit mooie project.
Wij zijn op zoek naar gemeenteleden die willen helpen met het inpakken en wegbrengen van de kerstgroeten. Het inpakken en sorteren gebeurt op 13 december van 19.30 uur tot 21.30 uur in de Vredehorst. Het wegbrengen kan van 16 t/m 23 december.
De wijkwerkers hebben namen doorgegeven en kunnen de kerstgroeten ophalen op 16 december van 10 uur tot 11.30 uur in de Vredehorst. De koffie staat klaar.

Donderdag koffieochtend
Op 14 december is alweer de laatste bijeenkomst in 2017. Zoals gebruikelijk is het ‘programma’ dan een adventviering.
Teus v/d Brink zal als liturg daar leiding aan geven en Wil Lyklema zal ons waarschijnlijk op de piano begeleiden.
Liturgieën zullen worden uitgereikt bij binnenkomst.
Plaats en tijd: in de kerk-zijzaal van 10.00 – ca .11.30.
Hierbij iedereen van harte uitgenodigd.
Het koffieteam

Maak jij de beste kerkfoto van het jaar?
Nationale fotowedstrijd 2018, Jouw kerk in beeld
Houd je van fotografie en van de kerk? Dan is de Nationale fotowedstrijd 2018 ‘Jouw kerk in beeld’ van Actie Kerkbalans net iets voor jou. Stuur je mooiste foto in, die uitbeeldt wat de kerk voor jou betekent. Wie weet win jij de Kerkblik-award en een workshop fotografie van topfotograaf Ramon Mangold!
Zie voor meer informatie de website: http://pg-wageningen.protestantsekerk.net/
Inzenden kan tot en met 22 december 2017.

Digitale nieuwsbrief
De Protestantse wijkgemeente Lukas heeft een digitale nieuwbrief. Hierin staat ander nieuws dan in deze Mededelingen.
Als u zich op de digitale nieuwsbrief wil abonneren, stuur dan een mail naar: fpl.vandenberg@gmail.com met:
- aanhef
- naam (voor- en achternaam)
- mailadres
Schrijf in het onderwerp van de mail dat het gaat om de aanmelding voor de digitale nieuwsbrief.

Tip voor de lezers van de digitale nieuwsbrief:
Het zou kunnen dat de nieuwsbrief in de map 'promotions/reclame' terecht komt. Als dat het geval is:
Klik met de rechtermuisknop op het mailtje. Verplaats naar tab 'Primary/primair'. Je krijgt een melding of toekomstige berichten van dit adres ook naar die map moeten. Kies yes/ja.