12 november 2017

Zondag 12 november 2017

Collecten: 1 Bloemenfonds 2 Pastoraat

Bloemenfonds
Vandaag is er een collecte voor het bloemenfonds. De bloemen uit de kerk zijn een tastbaar gebaar van onze verbondenheid met elkaar.
We vragen u geld te geven voor het bloemenfonds. In de collecte of op de bankrekening NL35 FLVB 0225 3570 62 ten name van CvK PGtW Lukas onder vermelding van Bloemenfonds.
Afgelopen jaar hebben gemeenteleden er weer voor gezorgd dat er elke week bloemen zijn en dat de bloemen elke zondag met een groet uit de kerk bij de mensen thuis kwamen. Bedankt daarvoor. Dick Verkerk

Zendingsdienst
Zondag 12 november is er vanaf 18.30 uur in de Grote Kerk een zendingsdienst m.m.v. ds. Inge Landman.
Thema: Geloven in Verzoening – werken in Colombia! (m.b.v. contextueel Bijbellezen)
Na afloop van de dienst is er koffie, thee, uitleg en gelegenheid tot vragen stellen aan ds. Landman.
Inge Landman heeft drie jaar in Colombia gewoond. Zij werkte voor het project Geloven in Verzoening. Dit project wil aan vrede helpen bouwen door samen verhalen uit de Bijbel te lezen en die te vertalen naar de huidige situatie.
Wij hopen velen van u/jullie te mogen verwelkomen in deze bijzondere zendingsdienst georganiseerd door de commissie Zending, Werelddiaconaat en Ontwikkelingssamenwerking.

Wijk Eetkring
Donderdag 23 november is de vierde donderdag van de maand, dus eten we samen in de Bevrijdingskerk.
U bent welkom in de kerk vanaf 17.15 uur. Na een drankje gaan we rond 17.30 uur aan tafel voor de maaltijd. U kunt zich opgeven tot maandag 20 november 12 uur bij Dick Verkerk, 06-16164588 of verkerkd@xs4all.nl.
De kosten per maaltijd bedragen 4 euro. Wat we over houden gaat naar een goed doel.

Geloven in Duurzaamheid
Op donderdag 16 november zal in de bblthk van Wageningen van 20.00 tot 22.00 uur een dialoog worden gevoerd tussen vertegenwoordigers uit de wetenschap, de kerken en de lokale politiek. Het thema van de avond is ‘Geloven in Duurzaamheid’. Wat bezielt en inspireert mensen om van duurzaamheid een belangrijk issue te maken?
Klaas van Egmond is professor Duurzaamheid aan de Universiteit Utrecht, ex-directeur van het Planbureau voor de Leefomgeving, antroposoof en alumnus van de Wageningse Universiteit. Hij zal een inleiding  houden over de relevantie van Laudato Si, de encycliek van Paus Franciscus over duurzaamheid, voor het maatschappelijke en politieke debat en het handelen betreffende duurzaamheid. O.a. mw. Lara de Brito, wethouder Groen Links met de portefeuille zorg, onderwijs, cultuur en klimaat in Wageningen en RK pastoor Henri ten Have zullen op de inleiding reageren.  U bent van harte uitgenodigd voor deze bijzondere avond.

Digitale nieuwsbrief
De Protestantse wijkgemeente Lukas heeft een digitale nieuwbrief. Hierin staat ander nieuws dan in deze Mededelingen.
Als u zich op de digitale nieuwsbrief wil abonneren, stuur dan een mail naar: fpl.vandenberg@gmail.com
met:
- aanhef
- naam (voor- en achternaam)
- mailadres
Schrijf in het onderwerp van de mail dat het gaat om de aanmelding voor de digitale nieuwsbrief.