22 oktober 2017

Zondag 22 oktober 2017

Collecten: 1 Diaconaat en Apostolaat 2 Pastoraat

Dankdag en inzameling voor de Voedselbank
Het is een goede gewoonte om rondom dankdag in te zamelen voor de Voedselbank en zo dankbaar te delen van alles wat wij ontvangen hebben. Ook dit jaar staan de kratten van de Voedselbank op woensdag 1 november en zondag 5 november in de Vredehorst, de Grote Kerk en de Bevrijdingskerk. Men is heel blij met houdbare producten, maar ook met toiletpapier, shampoo, tandpasta etc. De gezamenlijke diaconieën bevelen deze inzameling van harte bij u aan. Voor meer informatie: Joke de Jong-Jansen, secretaris. T 420167, E dejongjansen@hetnet.nl

Bezorging enveloppen t.b.v. de Solidariteitskas
Na afloop van de dienst vandaag zullen achter in de kerk stapeltjes met enveloppen liggen betreffende herinneringen ten behoeve van de Solidariteitskas. Indien mogelijk verzoeken wij u een stapeltje enveloppen mee te nemen om deze vervolgens in de komende week te bezorgen.
Hartelijk dank voor uw medewerking. Cie. Geldwerving

Wijk Eetkring
Donderdag 26 oktober eten we weer samen in de Eetkring. Het is dan al weer de vierde donderdag in de maand, dus eten we samen in de kerk.
U bent welkom in de kerk vanaf 17.15 uur. Na een drankje gaan we rond 17.30 uur aan tafel voor de maaltijd. U kunt zich opgeven tot dinsdag 24 oktober 12 uur bij Dick Verkerk, 06-16164588 of verkerkd@xs4all.nl. De kosten per maaltijd bedragen 4 euro. Wat we over houden gaat naar een goed doel.

Alzheimercafé
Hoe verder na de diagnose dementie? Wat is de impact op de persoon en op zijn/haar omgeving? Mw. Tea v.d. Veen, casemanager Gelderse Vallei, gaat hier op in tijdens het Alzheimercafé. Tijd en plaats: dinsdag 24 oktober 19.30-21.30 uur, inloop 19.00 u, De Buurtse Bocht, Buurtseweg 3, Wageningen. Aanmelden is niet nodig. Info: Marjoke van Gelder 468818 of 06 23031648.

Jaarlijkse pannenkoekenactie
De ZWO-commissie organiseert ook dit jaar weer een pannenkoekenactie. De opbrengst gaat naar het werk van Iljo de Keijzer. Kom langs bij het Inloophuis Markt 17 op zaterdag 28 oktober tussen 10:00 u en 14.00 u om aan een van de gezellige tafeltjes in het Inloophuis te genieten van een spek- of kaaspannenkoek. Ook kunt u dan naturel pannenkoeken afhalen die u vandaag kunt bestellen bij de uitgang van de kerk.

"De Tegel" Kort en Krachtig
Hebben we wel zoveel woorden nodig voor wat ons raakt, voor waar het ons in ons leven om gaat? In de rubriek “de Tegel” (nu “De Omslag”) in het dagblad Trouw kon je op een tegeltje zetten wat voor jou essentieel is, kort en krachtig dus. Je levensmotto('s). Op twee avonden gaan we de kern van onze eigen geloofsgedachten “op een tegel” plaatsen en die delen met de anderen, resulterend in een klein boekje met “tegels”. Een boekje om altijd bij je te hebben en wie weet komen daar nog meer “tegels” in.
Tijd en plaats: do. 2 en 9 november, 20.00-22.00 u. Bevrijdingskerk.

Voedselbankexcursie op 3 november
In de week van dankdag willen we als diaconie dit jaar extra aandacht besteden aan het werk van de Voedselbank. Op dankdag hopen we weer voedsel en andere producten in te zamelen voor de Voedselbank. Op vrijdag 3 november  organiseert de gezamenlijke diaconie van de wijkgemeentes Johannes en Lukas ’s avonds een excursie naar de Voedselbank. Bij voldoende deelname van jongeren en volwassenen, willen we om 19.00 uur beginnen met de jongeren en om 20.15 uur met de volwassenen. Het programma duurt ongeveer 1,5 uur. Wilt u graag weten hoe de Voedselbank werkt, meld u dan aan bij Han Mulder (hanmulder1979@hotmail.com of 06-30346542) of Joost van Buuren (j.buuren8@upcmail.nl).

Donderdag koffieochtend
Op 9 november zal Leo Eppink een tweetal presentaties geven. Een presentatie over De historie van logement ‘Waer de Waereldt uithangt’ en een presentatie over De ontwikkeling van de omgeving van ‘Tapperij aan de Brug’, later bekend als café Mies Quint en thans als ‘Onder de Linden’. Tijd en plaats: 10.00 uur - 11.30 in de zijzaal van de Bevrijdingskerk. Hierbij iedereen van harte uitgenodigd. Het koffieteam

Luther
Bezoek per bus aan de expositie ‘Luther’ op zaterdag 18 november in het Catharijneconvent in Utrecht. Zie ook Om de Kerk van oktober, de posters en flyers.
Opgave en info: vóór 1 november bij Henk Schouwink, 411542 of hschouwink@kpnplanet.nl