15 oktober 2017

MEDEDELINGEN VAN DE PROTESTANTSE WIJKGEMEENTE LUKAS Zondag 15 oktober 2017
Collecten: 1 Werelddiaconaat/ZWO 2 Pastoraat

Diaconale collecte
Vandaag is er een noodhulpcollecte voor de slachtoffers van de overstromingen in Azië (Nepal, Bangladesh, Myanmar en India). De opbrengst zal gaan naar het Christelijk Noodhulpcluster (Tear, Woord en Daad, ZOA, Red een kind) en Kerk in Actie. U kunt uw gaven ook overmaken via de bank NL85 RABO 0367 0092 77 t.n.v. Diaconie Prot. Gem. Wageningen, o.v.v. noodhulp Azië. De diaconie zal de opbrengst van de noodhulpcollecte verdubbelen, tot een maximum van € 5000,-.

Luther en muziek
“Zonder Luther geen Bach”. Geloof en zingen hoorden bij Luther onlosmakelijk bij elkaar. Hij maakte en bewerkte dan ook vele liederen in de volkstaal. Na tweehonderd jaar ging cantor J.S. Bach hiermee verder. Voor hem had de muziek een onmisbare taak in verkondiging en lofprijzing.
Willem Dragt zal hierover een avond leiden, waarin hij zich zal beperken tot een duidelijke lijn van Luther naar Bach; de cantate BWV 80 Ein Feste Burg ist unser Gott. Tijd en plaats: 19 oktober, 20.00-22.00 uur, Koor Grote Kerk.

Jaarlijkse pannenkoekenactie
De ZWO-commissie organiseert ook dit jaar weer een pannenkoekenactie. De opbrengst gaat naar het werk van Iljo de Keijzer. Kom langs bij het Inloophuis Markt 17 op zaterdag 28 oktober tussen 10:00 u en 14.00 u om aan een van de gezellige tafeltjes in het Inloophuis te genieten van een spek- of kaaspannenkoek. Ook kunt u dan naturel pannenkoeken afhalen die u op 22 oktober kunt bestellen bij de uitgang van de kerk.

Dankdag en inzameling voor de Voedselbank
Het is een goede gewoonte om rondom dankdag in te zamelen voor de Voedselbank en zo dankbaar te delen van alles wat wij ontvangen hebben. Ook dit jaar staan de kratten van de Voedselbank op woensdag 1 november en zondag 5 november in de Vredehorst, de Grote Kerk en de Bevrijdingskerk. Men is heel blij met houdbare producten, maar ook met toiletpapier, shampoo, tandpasta etc. De gezamenlijke diaconieën bevelen deze inzameling van harte bij u aan. Voor meer informatie: Joke de Jong-Jansen, secretaris. T 420167, E dejongjansen@hetnet.nl

Voedselbank excursie
In de week van dankdag willen we als diaconie dit jaar extra aandacht besteden aan het werk van de Voedselbank. Op dankdag hopen we weer voedsel en andere producten in te zamelen voor de Voedselbank. Op vrijdag 3 november organiseert de gezamenlijke diaconie van de wijkgemeentes Johannes en Lukas ’s avonds een excursie naar de Voedselbank. Wilt u graag eens een kijkje nemen hoe de Voedselbank werkt, noteer dan alvast de datum in uw agenda. Nadere informatie volgt. U kunt zich alvast aanmelden bij Han Mulder: hanmulder1979@hotmail.com, 06-30346542 of Joost van Buuren: j.buuren8@upcmail.nl.

Zendingserfgoedkalender
Sinds 2015 verschijnt er elk jaar een Zendingserfgoedkalender. Daarbij staat de verbeelding van het Evangelie door Christenen in Azië, Afrika en Latijns Amerika centraal. De kalender geeft informatie over land, geschiedenis, kunst en de kerk. Voor 2018 zijn de afbeeldingen uit Oriëntaals-Orthodoxe Kerken in Nederland. De Zendingserfgoedkalender is een uitgave van Stichting Zendingserfgoed, www.Zendingserfgoed.nl
Deze kalender kunt kopen of bestellen bij Bart Slump, (T 420193) bij de uitgang van de kerkzaal.
Kosten: € 9,-. Mooi om te hebben, leuk om weg te geven! Kerk in Actie beveelt de kalender bij u aan.

Alzheimercafé
Hoe verder na de diagnose dementie? Wat is de impact op de persoon en op zijn/haar omgeving? Mw. Tea v.d. Veen, casemanager Gelderse Vallei, gaat hier op in dinsdag 24 oktober tijdens het Alzheimercafé. Tijd en plaats: 19.30-21.30 uur, inloop 19.00 u, De Buurtse Bocht, Buurtseweg 3, Wageningen. Aanmelden is niet nodig. Info: Marjoke van Gelder 468818 of 06 23031648.

U kunt mededelingen, voorzien van uw naam en telefoonnummer inleveren bij: Ebrina Smallegange, Van der Waalsstraat 48, T 426385, E mededelingenlukas@gmail.com. Ook voor wijzigingen in de informatiegids.