8 oktober 2017

Zondag 8 oktober 2017

Collecten: 1 Diaconaat en apostolaat 2 Pastoraat

Diaconale collecte 15 oktober
Volgende week, 15 oktober, is er een noodhulpcollecte voor de slachtoffers van de overstromingen in Azië (Nepal, Bangladesh, Myanmar en India). De opbrengst zal gaan naar het Christelijk Noodhulpcluster (Tear, Woord en Daad, ZOA, Red een kind) en Kerk in Actie. U kunt uw gaven ook overmaken via de bank NL85 RABO 0367 0092 77 t.n.v. Diaconie Prot. Gem. Wageningen, o.v.v. noodhulp Azië. De diaconie zal de opbrengst van de noodhulpcollecte verdubbelen, tot een maximum van 5000 euro.

Koffieochtend
Zoals eerder vermeld willen wij elkaar vanaf oktober weer ontmoeten in de kerk-zijzaal. Dit jaar op 12 oktober, 9 november en 14 december, steeds van 10 uur tot ongeveer 11.30 uur.
Op 12 oktober zal Marijke van der Giessen ons meenemen naar de Rijnoevers tussen Renkum en Rhenen.
Dit alles d.m.v. een foto presentatie (met toelichting) over alle seizoenen van het jaar.
Ook zal op deze bijeenkomst aandacht worden besteed aan het 25-jarig bestaan van de ‘donderdag-ochtend-koffie-groep’! Mogelijk brengt dat nog wat historische anekdotes en andere verrassingen met zich mee.
De invulling van de overige twee data zijn nog in voorbereiding. Het koffieteam

Jaarlijkse pannenkoekenactie
De ZWO-commissie organiseert ook dit jaar weer een pannenkoekenactie. De opbrengst gaat naar het werk van Iljo de Keijzer. Kom langs bij het Inloophuis Markt 17 op zaterdag 28 oktober tussen 10:00 u en 14.00 u om aan een van de gezellige tafeltjes in het Inloophuis te genieten van een spek- of kaaspannenkoek. Ook kunt u dan naturel pannenkoeken afhalen die u op 22 oktober kunt bestellen bij de uitgang van de kerk.

Verpleeghuis Pieter Pauw Wageningen
In verpleeghuis Pieter Pauw wordt elke zondagmiddag een kerkdienst gehouden, meestal onder leiding van de vaste geestelijk verzorger, ds. Egbert van Dalen. Omdat veel bewoners niet alleen kunnen of mogen lopen naar de zaal waar de dienst wordt gehouden, zijn er vrijwilligers nodig die ze halen van, en terugbrengen naar, de “woningen”. Er zijn ook kosterstaken te vervullen, er is een beamer die bediend moet worden en voor de begeleiding van de liederen zijn organisten/pianisten nodig.
Wij zoeken mede-vrijwilligers! Het gaat om één zondagmiddag per vier weken (er zijn vier groepen). Het rooster komt per e-mail met de telefoonnummers van collega-vrijwilligers, zodat men in bijzondere gevallen kan ruilen. De aanlooptijd (het klaarzetten van zaal, koffie, orgel) is 14:15 uur, de dienst zelf is van 15.00 u tot 15:45 u. Daarna wordt er in dezelfde zaal koffie of thee geserveerd tot ongeveer16:30 u.
Het is fijn om ook jongere mensen in de groep te hebben want de rolstoelen rijden kan zwaar werk zijn.
Voor meer informatie of voor aanmelden: Esther Ratsma: tel. 06-29029731; e-mail yecratsma@gmail.com

Digitale nieuwsbrief
Als u zich op de digitale nieuwsbrief wil abonneren, stuur dan een mail met:
- aanhef
- naam (voor- en achternaam)
- mailadres
naar: fpl.vandenberg@gmail.com
Schrijf in het onderwerp van de mail dat het gaat om de aanmelding voor de digitale nieuwsbrief.