17 september 2017

Zondag 17 september 2017

Collecten: 1 Diaconaat en Apostolaat 2 Pastoraat

Collecte voor Colombia zondag 24 september 2017
“Nog lang geen vrede in Colombia”, staat boven de laatste blog van Inge Landman terwijl de akkoorden tussen de FARC en de regering vorig jaar eindelijk getekend zijn. In de eerste drie maanden van 2017 zijn er alweer 7371 Colombianen op de vlucht geslagen voor geweld en intimidatie. Ook de reizen van Inge worden door deze situatie gevaarlijker en soms ook afgelast.
Maar mensen blijven hoopvol en mannen en vrouwen blijven stug doorwerken voor vrede en verzoening. Onze steun en ons gebed is meer dan ooit nodig.
Op zondag 24 september zal voor het project Geloven in verzoening in Colombia worden gecollecteerd. U kunt uw/jouw gift ook overmaken via de bank: NL85 RABO 0367 0092 77 t.n.v. Diaconie Prot.Gem.Wageningen
onder vermelding van: Colombia.
Meer informatie over het project Geloven in verzoening: https://www.kerkinactie.nl/projecten/geloven-in-verzoening
N.B. In de zendingsdienst, 12 november 18.30 uur in de Grote Kerk zal Inge Landman voorgaan.

Koffieochtend Vredehorst
Op 26 september is er weer een koffieochtend. Iedereen is natuurlijk is van harte welkom voor koffie en thee.
We beginnen om 10 uur. Het koffieteam

Diaconaal Platform bezoekt Pieter Pauw
Het Diaconaal Platform Wageningen bezoekt ter gelegenheid van de najaarsvergadering op maandagavond 18 september het Verpleeghuis Pieter Pauw (Costerweg 75). De diverse activiteiten aldaar worden toegelicht, in het licht van de vele recente veranderingen in de zorg. Inloop 19.30 uur. Opening 20.00 uur. Na afloop van de kennismaking met Pieter Pauw zal vanaf 21.00 uur een huishoudelijke vergadering plaatsvinden, waarbij in het bijzonder de voortgang met de totstandkoming van het Interkerkelijk Noodfonds Wageningen aan de orde komt. Bij belangstelling welkom, bij voorkeur na aanmelding op 06 51 27 90 71.

Vrede en vluchtelingen
In het kader van de Vredesweek gaat John van Tilborg (INLIA -Internationaal Netwerk van Lokale Initiatieven ten behoeve van Asielzoekers) op dinsdag 19 september in op de gevolgen van het ontbreken van vrede, veiligheid en bescherming in onze wereld. Wat kunnen we doen, in het bijzonder voor de slachtoffers die naar Nederland vluchten? De bijeenkomst, georganiseerd door de Werkgroep Coventrygebed & Vredesinitiatieven, vindt plaats in de zijkerkzaal van de Bevrijdingskerk. Tijdstip: 19.30-21.30 uur. Welkom!

Noodhulpactie Sint Maarten via de bank
Zoals u allemaal weet is Sint Maarten ernstig getroffen door de orkaan Irma. Er is heel veel schade en het grootste deel van het eiland ligt in puin. Voedsel en water zijn schaars. Kerk in Actie en het Christelijk Noodhulpcluster hebben daarvoor geen extra actie opgezet. Alle giften gaan naar het Rode Kruis dat de noodhulp aan Sint Maarten en andere eilanden coördineert. De diaconie heeft geen extra collecte voor Sint-Maarten gepland maar als u uw bijdrage op de bankrekening van de diaconie stort vóór 30 september, dan verdubbelt de gezamenlijke diaconie de opbrengst tot een maximum van € 2500 en stuurt dit door naar het gironummer van het Rode Kruis.
Het bankrekeningnummer is NL 85 RABO 036 700 9277 t.a.v. Diaconie Prot. Gem. Wageningen, o.v.v. Sint Maarten.

Kunst in de kerk
In juni hebben we het zomerthema ’Samen’ al aangekondigd. U had de vrijheid om van alles wat ’samen is’ te fotograferen. Zoals mensen, bloemen, bomen of dieren. Helaas hebben we nog weinig foto’s binnen, dus geven we nog een kans om een foto af te geven bij één van ons. We vragen u om een afdruk van 30 bij 45 cm in te leveren, dit vanwege de passe-partouts die we gebruiken. De achterwand van de Bevrijdingskerk is niet beschikbaar, maar we zoeken een alternatieve plaats in de zijzaal en de gang. De foto’s blijven uw eigendom, na afloop van de expositie kunt u ze weer terug krijgen. De foto kunt u tot maandag 2 oktober inleveren bij Bea de Waard 413261, Gelske Kwikkel 421944 of Marijke van der Giessen 426657

U kunt mededelingen, voorzien van uw naam en telefoonnummer inleveren bij: Ebrina Smallegange, Van der Waalsstraat 48, T 0317 426385, E mededelingenlukas@gmail.com. Ook wijzigingen in de informatiegids kunt u zo doorgeven. Mededelingen, niet langer dan 150 woorden, sturen vóór donderdag 18.00 uur.