10 september 2017

Zondag 10 september 2017

Collecten: 1 Jeugdwerk 2 Pastoraat

Vrouwenavond
Toen ik vorig jaar in Amerika was ontdekte ik ‘vrouwenbijeenkomsten’. Momenten waarop vrouwen van allerlei leeftijden bij elkaar komen om elkaar te ontmoeten, te zingen, koffie te drinken, te snoepen van meegebrachte lekkernijen en bovenal hun leven en geloof te delen. Wat was dat leuk! In een ongedwongen sfeer kom je tot goede gesprekken. Op 11 september willen we ook in Wageningen zo’n vrouwenavond organiseren. Een avond die in het teken staat van kennismaking met elkaar en waarop een paar mensen uit ons midden zichzelf voorstellen en vertellen hoe geloof een rol speelt in hun leven. Er is muziek, er is koffie met wat lekkers erbij en er is volop ruimte voor ontmoeting. Ken je nog maar weinig mensen, dan is dit een goede gelegenheid om nieuwe contacten op te doen. Kom je liever niet alleen? Neem gerust een vriendin, de buurvrouw of iemand anders mee. Iedereen is welkom, ook zij die ergens anders kerken of geen lid zijn van een kerk. Hoe meer vrouwen, hoe gezelliger! De kerk is open vanaf 19.45 u, we beginnen om 20.00 u.
Erica Hoebe, Marijke van der Giessen, Emmy Kwakkel en Annelies Vanden Berg

Pannenkoek-uitje
Na de zomer gaan we het seizoen weer beginnen met de poffer/pannenkoek maaltijd bij Panoramahoeve.
Tijdstip: woensdag 13 september om 12.00 u. Deelname is vrijblijvend, opgave niet nodig. M.u.v. de eerste keer koffie zijn de verdere verteringen voor eigen rekening.
In OM DE KERK van juli/aug is helaas de datum foutief vermeld nl. 14 september.
Vanaf 12 oktober hopen wij elkaar weer iedere tweede donderdag van de maand te ontmoeten in de Bevrijdingskerk.
Het ‘donderdag koffie team’

Zomerzangdienst
Op 17 september, de laatste zondag van de zomer, is er om 16.30 u in de Grote Kerk een Zomerzangdienst waarin we een selectie van de ingeleverde verzoekliederen gaan zingen.
We worden begeleid door Dik Sipma op het grote orgel. We zullen niet in het koor, zoals gebruikelijk bij de vespers, plaatsnemen, maar in het schip van de kerk. Liturg is Ds. Nico Sjoer.

Vrede en vluchtelingen
In het kader van de Vredesweek gaat John van Tilborg (INLIA -Internationaal Netwerk van Lokale Initiatieven ten behoeve van Asielzoekers) op dinsdag 19 september in op de gevolgen van het ontbreken van vrede, veiligheid en bescherming in onze wereld. Wat kunnen we doen, in het bijzonder voor de slachtoffers die naar Nederland vluchten? De bijeenkomst, georganiseerd door de Werkgroep Coventrygebed & Vredesinitiatieven, vindt plaats in de zijkerkzaal van de Bevrijdingskerk. Tijdstip: 19.30-21.30 uur. Welkom!

Vorming & Toerusting
Het programma voor Vorming en Toerusting voor het seizoen 2017/2018 is bekend.  Er zal weer een breed scala aan activiteiten worden georganiseerd, waaronder verschillende lezingen, thematische gespreksgroepen en avonden waarin muziek en film centraal staan. Daarnaast zijn er nog de bekende verschillende gespreksgroepen.  De eerste activiteit zal al beginnen op 18 september en u wordt verzocht om u voor 15 september op te geven voor de activiteiten in 2017.
Helaas staat er een fout in de kalender in het programmaboekje. De startdatum van de cursus 'Ontmoetingen rond de Bijbel' moet zijn dinsdag 19 september.

Alzheimercafé
Gaat het nog goed met mijn hoofd? Waar gaat vergeetachtigheid over in dementie of zelfs Alzheimer? Wat zijn de tien symptomen van dementie? Daar gaat mw. Heleen Drijver (Indigo) op in tijdens het Alzheimercafé op 26 september. Locatie: De Buurtse Bocht, Buurtseweg 3 inWageningen.
Inloop: 19.00 u. Programma van 19.30 u tot 21.30 u. Aanmelden is niet nodig.
Informatie: Marjoke van Gelder 0317-46 88 18 of 06 230 316 48

Oproep kerkvrijwilligers

Verpleeghuis Vilente Pieter Pauw, Costerweg 75 in Wageningen, is dringend op zoek naar kerkvrijwilligers (jong en oud). Wij hebben een nieuwe aangepaste vorm van kerkdienst: de sfeerdienst. Deze slaat zo goed aan dat we nu meer vrijwilligers nodig hebben. Wilt u ons helpen?
Als kerkvrijwilliger haal je en breng je bewoners van en naar de kerkdienst in de recreatiezaal. Gedurende de dienst ga je bij hen zitten. Na de dienst help je met het schenken van koffie en thee.
Vrijwilligers worden slechts eenmaal per vier weken ingeroosterd en maken deel uit van een team van ongeveer vijf mensen. Niet iedereen kan altijd, onderling ruilen met andere teams is altijd mogelijk.
De kerkdienst zelf duurt ongeveer van 15.00 – 15.45 u. Je begint om 14.30 u en bent rond 16.00 u klaar.
Ook mensen die af en toe willen musiceren zijn van harte welkom!
Contact: Ds Egbert van Dalen (geestelijk verzorger) 0317-473221 (ma. di en vr), E.vanDalen@vilente.nl of mw. Lorissa Vermeer (vrijwilligerscoördinator) 0317-473100, L.vermeer@vilente.nl

U kunt mededelingen, voorzien van uw naam en telefoonnummer inleveren bij: Ebrina Smallegange, Van der Waalsstraat 48, T 0317 426385, E mededelingenlukas@gmail.com.