28 mei 2017

Zondag 28 mei 2017

Collecten: 1 Vakantiegeld delen 2 Pastoraat

Koffieochtend Vredehorst
Op dinsdag 30 mei is er weer een koffieochtend.
Een gezellig samenzijn met koffie of thee en een praatje.
Om 10 uur is iedereen van harte welkom.
Het Koffie team

Openbaar vervoer informatiebijeenkomst voor senioren
Binnen het reizen met het openbaar vervoer is er de laatste jaren het één en ander veranderd. Voor het reizen met het openbaar vervoer hebt u een OV-chipkaart nodig.
We merken dat het voor senioren soms lastig is om hier mee om te gaan omdat ze niet weten hoe deze kaart werkt.
De gemeente Wageningen organiseert samen met de provincies Flevoland, Overijssel en Gelderland een informatiebijeenkomst in Wageningen.
Er is informatiemateriaal aanwezig en na afloop van de bijeenkomst krijgen de senioren een uitnodiging voor het maken van een proefreisje om zo de kaartautomaat en de OV-chipkaart in het echt uit te proberen met begeleiding van een OV-ambassadeur. U kunt ook een persoonlijke afspraak te maken met de OV-ambassadeur voor een vervolgbijeenkomst of advies op maat.
Tijdstip en locatie: 1 juni van 14.00 tot 16.00 uur, Vredehorst, Wageningen.
Opgave is niet nodig, deelname is gratis. Vanaf 13.45 uur staan koffie en thee klaar.

Pinksterzendingscollecte
In afgelegen dorpjes in Nicaragua doen leken het meeste werk in de kerk. Vaak komt er maar twee keer per jaar een voorganger langs. De lekenleiders hebben echter beperkte kennis van de Bijbel en van theologie. Via Teyocoyani, partner van Kerk in Actie, krijgen zij trainingen in Bijbelkennis en gemeenteopbouw.
Ook de gemeenten worden een tijdlang begeleid.
Veel gemeenschappen kampen met armoede, (land)conflicten en migratie. Daarom traint Teyocoyani kerkleden hoe ze met conflicten kunnen omgaan en hoe ze iets kunnen betekenen voor anderen. De gemeenten veranderen zichtbaar door deze aanpak.
Op zondag 4 juni collecteren we voor het zendingswerk van Kerk in Actie, zoals van Teyocoyani in Nicaragua. Geeft u ook? U kunt uw bijdrage ook overmaken op NL89 ABNA 0457 457 457 t.n.v. Kerk in Actie o.v.v. collecte Pinksterzendingsweek. Helpt u mee om deze collecte te doen slagen?
Hartelijk dank!

In juli en augustus zullen er geen Mededelingen verschijnen.