7 mei 2017

Zondag 7 mei 2017

Collecten: 1 Jeugdwerk 2 Pastoraat

Vesper
Op zondag 14 mei is er om 16.30 weer een Vesper in de Grote Kerk.
Dit keer met het thema "Maria en wij".
Wie was en is zij, de moeder van Jezus? De rooms-katholieke kerk kent vele Maria-gebruiken, maar bij ons protestanten blijft ze vooralsnog een achtergrondfiguur.
Wat zegt Maria ons anno 2017?
Liturg Moniek Sierman, pastor te Arnhem, licht toe en het Johanneskoor zingt Maria-gerelateerde liederen, o.a. een eigentijdse versie van het Magnificat.
U bent van harte welkom!
Meer over Maria is te zien in het Utrechts museum Catharijne Convent (t/m 20 augustus).

Zingen
Op zondag 17 september is er in de Grote Kerk een Vesper, waarin zingen centraal staat.
De bedoeling is, dat u aangeeft, welke liederen belangrijk voor u zijn en die u graag in deze Vesper (nog eens) zou willen zingen.
Om dit mogelijk te kunnen maken, staat er vanaf 14 mei in de Bevrijdingskerk een doos, waarin u een briefje met uw keuze kunt doen.

Koffieochtend
Het ‘koffie-seizoen’ gaat naar het einde; de (voorlopig) laatste koffieochtend is gepland op donderdag  11 mei.
Het thema zal dan zijn “hoe kunnen wij zingen in tijden van verdriet?” Dit zal worden begeleid en toegelicht door Theo Guiking.
Hierbij komen ook liederen aan de orde die eventueel kunnen worden gezongen bij de ceremonie tijdens de kerkdienst na het overlijden van een gemeente lid.
Het voornemen is om ook enkele liederen ‘in te zingen’, onder pianobegeleiding van Wil Lyklema.
Iedereen van harte welkom, om 10.00 u in de zijzaal van de Bevrijdingskerk.
Het koffie team

Inleveren mededelingen, voorzien van naam en telefoonnummer van de afzender, bij
Ebrina Smallegange, Van der Waalsstraat 48, T 0317 426385, E mededelingenlukas@gmail.com. Ook voor wijzigingen in de informatiegids!