5 februari 2017

Zondag 5 februari 2017

Collecten: 1 Diaconaat en Apostolaat 2 Pastoraat

Vespers 2017
Wilt u geraakt worden door muziek, bijzondere teksten en stiltemomenten? Kom dan naar de maandelijkse vesperdiensten op zondagmiddag, uitgaande van wijkgemeente Lukas van de Protestantse gemeente te Wageningen! We hebben in 2017 tien vespers voor u in de aanbieding, alle in de Grote Kerk van Wageningen, aanvang 16.30 uur.
De eerste vesper, op 5 februari heeft als thema ‘Psalmen voor nu’. Luister hoe een psalm klinkt in de Anglicaanse traditie (chant), in berijmingen van de dichters Huub Oosterhuis en Hans Bouma en in blokfluitbewerkingen door de Utrechtse componist Jhr. Jacob van Eijck (‘Der Fluyten Lust-hof’).
Liturg is ds. Nico Sjoer. Muzikale medewerking: blokfluitiste Tirza Piepers, zangeres Elianne Moene, een gelegenheidskoor, pianiste Annemarie Reinierse en organist Dik Sipma.
U bent van harte welkom! Vesper 2 is op 12 maart. Thema is dan het Magnificat, de lofzang van Maria.

Veertigdagenkalender 2017
Vertegenwoordigers van Arboretumkerk, PKN en Rooms Katholieke Kerk te Wageningen hebben ook dit jaar weer een veertigdagenkalender samengesteld.
Met de veertigdagenkalender op weg naar Pasen wordt u uitgenodigd elke dag een moment te nemen voor bezinning, stil te staan bij wat u raakt en bij de vraag met wat en met wie u zich verbindt en wil verbinden. De veertig dagen voor Pasen beginnen op Aswoensdag 1 maart. Als thema voor dit jaar is gekozen ‘Wat raakt, verbindt’. De tekst  op de zaterdagen is speciaal voor kinderen.
Vanaf vandaag is de kalender voor € 4,50 te koop voor en na de ochtenddiensten in de Bevrijdingskerk en de middagdiensten in de Grote Kerk. Op andere dagen ook te koop bij Carla Kool na telefonische afspraak. T 413484.

Koffieochtend
Op de Koffieochtend van 9 februari houdt Vincent van Poortvliet voor ons een lezing over De Stichtse Lustwarande.
U bent van harte welkom om 10 uur in de Ontmoetingszaal van de Bevrijdingskerk.
Het Koffieteam.

Virtuele Diaconale Klimaatstraat Wageningen
Op 19 februari is het Warme truiendag in de kerk.
Gedurende deze dag zal de verwarming lager staan.
Dus doe de 19e wel je warme trui aan, want we gaan energie besparen!
Namens de gezamenlijke diaconieën,
Joke de Jong-Jansen, T 42067, E dejongjansen@hetnet.nl

Concert Sela
Op dinsdag 21 maart geeft de band Sela een concert in de Grote kerk in Wageningen. Tijdens het concert dat onderdeel uitmaakt van Sela’s Dorpskerkentour 2017 is er volop gelegenheid om samen te zingen tot eer van God! Voor wie geïnteresseerd is, concerten zijn vaak snel volgeboekt. Meer informatie en reserveren kan via
www.sela.nl/concerten.
De band Sela schrijft liederen voor de kerk van nu. Nederlandstalige liederen die een brug slaan tussen muziekstijlen, liedculturen en kerkelijke stromingen. Bekende liederen als 'Ik zal er zijn', 'Gebed om zegen' en 'Zie hoe Jezus lijdt voor mij' worden in steeds meer kerken van Nederland gezongen.

Nieuw hier? Wilt u contact? Bent u voor het eerst in deze kerk en wilt u nader contact met de gemeente of een van de predikanten? Neem voor informatie contact op met de scriba: e-mail scriba.lukas@gmail.com. U bent in onze gemeente van harte welkom!

Inleveren mededelingen, voorzien van naam en telefoonnummer van de afzender, bij
Ebrina Smallegange, Van der Waalsstraat 48, telefoon 0317 426385,
e-mail: mededelingenlukas@gmail.com. Ook voor wijzigingen in de informatiegids!