1 januari 2017

Zondag 1 januari 2017

Collecten: 1 Diaconaat en Apostolaat 2 Pastoraat

Dialoog Joden & Palestijnen
Vorming en Toerusting presenteert een avond over Kerk en Israël in de Bevrijdingskerk, onder begeleiding van Maaike Hoffer. Zij woonde in verschillende Arabische landen en studeerde talen en culturen van het Midden-Oosten.
De avond gaat over de Stichting COME (Communication Middle East), een particuliere stichting die jaarlijks een 11-daags dialoogseminar organiseert voor Israëli’s en Palestijnen van 25 tot 35 jaar. Deze seminars vinden plaats op Cyprus en zijn bedoeld voor joodse Israëliërs, Palestijnen die in Israël wonen en Palestijnen uit de bezette Palestijnse gebieden. Stichting COME faciliteert voor deze jongeren een open dialoog in de vorm van een seminar op neutraal terrein, gebaseerd op gelijkwaardigheid en zonder politieke of religieuze doelstelling.
Datum: donderdag 12 januari, 20.00 uur in de Bevrijdingskerk.
Aanmelden bij: Jan Venderbos (venderbos-gardebroek@planet.nl)

Energieborrel
U bent uitgenodigd voor een energieborrel op 16 januari van 19.30 – 21.00 uur in de Bevrijdingskerk. Tijdens de energieborrel kunt u uw ervaringen delen op het gebied van energie. Het Energieloket, het Groene Wiel en Vallei Coöperatie komen vertellen over wat zij doen en waarin zij iets voor u kunnen betekenen. Onder het genot van een hapje en een drankje willen we elkaar ontmoeten en een frisse energiestart maken in het nieuwe jaar.
Voor meer informatie kunt u bellen of mailen met Joke de Jong-Jansen,
T 0317-42067, E dejongjansen@hetnet.nl

Stamppotkoffieochtend
Op de koffieochtend van donderdag 19 januari, dus de derde donderdag van de maand, is er weer de traditionele stamppotmaaltijd.
Aanvang 12 uur. Wie mee wil tafelen , voor € 10,- p.p., moet zich liefst zo spoedig mogelijk opgeven bij Diny Hoekman (415871), Wil Westeneng (410612) of Anneke van Norel (410355).
Het koffieteam

Scholing lectoren
Op 11 februari zal in de Bevrijdingskerk een scholing voor lectoren worden gehouden door Caroline Bockweg, logopedist en ervaren lector. De scholing duurt van 10.00 tot 12.30 uur (inloop vanaf 9.45 uur).
Aandacht wordt gegeven aan houding, adem- en stemgebruik, uitspraak en spreektempo bij microfoongebruik. Naast theorie wordt er uitgebreid geoefend.
Opgave bij Elly Koornneef (T 414982, E esjkoornneef@hotmail.com) of een ander lid van de Beraadsgroep Eredienst. Maximaal aantal deelnemers: 10.

Nieuw hier? Wilt u contact? Bent u voor het eerst in deze kerk en wilt u nader contact met de gemeente of een van de predikanten? Neem voor informatie contact op met de scriba: e-mail scriba.lukas@gmail.com. U bent in onze gemeente van harte welkom!

Inleveren mededelingen, voorzien van naam en telefoonnummer van de afzender, bij
Ebrina Smallegange, Van der Waalsstraat 48, telefoon 0317 426385,
e-mail: mededelingenlukas@gmail.com. Ook voor wijzigingen in de informatiegids!