15 april 2018

Zondag 15 april 2018

Collecten: 1 Diaconaat en Apostolaat 2 Kerk en Pastoraat

Orde van dienst
De orde van dienst vindt u op de website van de gemeente:

In verband met privacywetgeving en auteursrechten was het niet meer mogelijk uitgebreide liturgieën openbaar op de website te plaatsen.
Dit probleem is nu ondervangen door de uitgebreide liturgieën mét liederen en muziek te plaatsen achter het gedeelte voor leden met een wachtwoord.
Dit is mogelijk sinds 29 maart 2018. Op deze wijze wordt het een besloten aangelegenheid en wordt aan wettelijke verplichtingen voldaan.

U kunt daarvoor inloggen met de bekende gebruikersnaam en wachtwoord.
De eenvoudige versie zonder de liedboekliederen blijft u vinden bij de betreffende dienst.
Met dank aan Hannie van Eck!

Kunst-in-de-kerk
Tot en met 23 mei hangen textiele werken van Jacqueline van Bergeijk achter in de kerk.
Stof tot nadenken

“Levens hangen aan een zijden draadje,
het weefsel vormt het verband.
Beschermend of uitbundig, alledaags of edel;
overal, in alle tijden, schept textiel een band,
tussen heden en verleden,
tussen individu en groep, tussen mens en religie.
Textiel onderscheidt het mannelijk en het vrouwelijke
en vergezelt je op alle etappes van je leven;
van luier tot lijkwade.”
(C.Legrand in ‘Kleurenpracht’, Oxfam NOVIB 2010)

Textiel geeft ons warmte, bescherming en status. Het vertelt over wie we willen zijn, hoe we leven of wat we hebben meegemaakt.
Jacqueline maakt haar werk van textiel met naald en draad. De figuratieve en abstracte elementen vertellen hun eigen verhaal. Stof als echo van persoonlijk verleden of collectieve ervaring.

Respijtweekend 2018, Weekendje weg voor mantelzorgers
Bent u mantelzorger en toe aan ontspanning? Misschien wilt u even afstand nemen van uw zorgtaken en nieuwe energie opdoen. Geef u dan op voor het Respijtweekend 2018.
Mantelzorg Wageningen organiseert samen met Ede, Barneveld en Scherpenzeel een ontspanningsweekend speciaal voor mantelzorgers.
Dit weekend staat onder deskundige begeleiding van mantelzorgconsulenten. Als groep zullen we samen optrekken tijdens de maaltijden en bij de ontvangst en terugblik van het weekend. Daarnaast is er voldoende tijd om heerlijk te wandelen, een terrasje te pakken of gewoon te genieten van strand en zee.
Van vrijdag 8 juni t/m 10 juni 2018 in Hotel Zeeduin in Wijk aan Zee 300 meter  van zee.
Voor aanmelding en meer informatie over het weekend of de vergoeding door uw zorgverzekeraar kunt u contact opnemen met Mantelzorg Wageningen.
De kosten voor het weekend zijn 375,- euro. Dit is  inclusief tweemaal ontbijt, lunch en driegangendiner, en toeristenbelasting. De consumpties zijn voor eigen rekening.
Mantelzorgers die bij Menzis verzekerd zijn met minimaal pakket 2 kunnen dit weekend declareren.
Mantelzorgers uit Wageningen zonder verzekeringsvergoeding betalen een eigen bijdrage van 95 euro p.p.
Mantelzorg Wageningen, Rooseveltweg 408F, 6707 GX  Wageningen,
0317-468818, mantelzorgwageningen@solidez.nl